Már az is több mint egy éve volt, hogy a 2006-os kiadású, 1-75 szériából való Ford SVT F-150 Lightningról írtam, szóval legfőbb ideje a tavalyi kiadású, „Best of Muscle” szériában szereplő darabot végre elővennem.
A típusismertetőt már akkor – link fent – letudtam, úgyhogy rögvest rávethetem magam kedvenc gumicsontomra, miszerint megéri-e a BoM az extra árat. Szinte már annak is örülök, hogy nem mondhatom ki egyértelműen, hogy „nem”, hajlok afelé, hogy jobbára igen – bár vannak hiányosságai.
Az 1-75 szériás verziók viszonylag ritkábbnak tekinthetőek, hiszen a felpaprikázott Ford pickup „kétnyári” modell Európában. 2005-ben ezüstöskék színben és átlátszatlan ablakokkal, különösebb kifestett részletek nélkül, de túlságosan is hangsúlyos krómfelnikkel MB-19. 2006-ban volt MB-06 – ami összesen két, fehér verziót eredményezett egy ronda (ami nekem van) és egy szép kerékkel. Ezeken kívül 2008-ban felbukkant az USA-ban mint MB-16, de olyan festéssel – piros alapon sárga-fekete csíkokkal, az orron a hűtőrács, a Ford ovális és a fényszórók nincsenek kifestve – hogy bármelyik vándorcirkusz azonnal lecsapna rá a bohóc lakókocsijának vontatásához.
Ezen kívül volt még amerikai Superfast 2004-ben – kályhaezüst, átlátszatlan ablakok, ritka rút, krómozott bling-bling felnik –, 2005-ben – rondasárga, még rondább kerekekkel –, ROW Superfast ugyanakkor – fekete színben, a 2004-es változat ronda kerekeivel. 2006-ban is felbukkan Superfastként, de a vicces az, hogy szinte teljesen ugyanolyan, mint az 1-75-ben szereplő változata. Sőt! Az 1-75 valamelyest többet is nyújt, mint a Superfast. Mindkettő fehér, de a Superfastnak nincs SVT Lightning felirat és fekete festés a platót takaró ponyváján, de a már bevállt ronda felni van rajta és a hátulján kifestették a világítótesteket, illetve megkapta az „SVT Lightning” feliratot is. Bár szerény véleményem szerint a fehér, 1-75 változat a szép kerekekkel a legjobb mind közül, a 2008-as BoM megérdemli az előkelő második helyet a dobogón. A tíz duplaküllős kerék jól áll neki, a speedsárga festés ízlés kérdése – szerintem muslicacsapda, de ez szubjektív –, festett platótakarója nincs neki, viszont a hátulján kifestették a világítótesteket és van „SVT Lightning” felirat – igaz pont a másik oldalon, mint ahol a Superfaston volt. Ha megkapta volna a kifestett platótakarót is, akkor egy szavam nem lenne, de már majdnem úgy érzem, hogy megéri az árát. (A különböző verziókon eltérő rendszámok találhatóak hátul, de hogy melyiken mi van, arról – példányok híján – nem tudok beszámolni.)
5 megjegyzés:
Nekem 1-75-ös nincs egyáltalán. 4 db Superfast-om van belőle: 2005-ös sárga és fekete szép kerekekkel, és a 2006-os fehér mellett van még egy zöld ebből az évből. Ja, és persze a BoM. A Superfastok közül rendszám csak a 2006-osokon van - DML4 L5.
Volt szobatársam nagybácsija az USA-ban él, és amerikai felesége van. Amikor először jöttek Magyarországra, a nő megmosolyogta a kis Polskikat. Azt mondta, hogy ez ráférne a pickup-juk platójára. :-D
Az 1-75-öst én is elég kalandosan csíptem meg. Sokkal többet tudsz a rendszámokról mint én, köszi! A Smartokat is lenézték, aztán szembesültek a 3 dollár feletti benzinárral. ;-)
Csak nekem tűnt fel, hogy a felnije milyen pocsék módon van kifestve? Amúgy az F-150-es szép pick-up, főleg a korábbiak, de én ezt csak feketében tudom elképzelni. belegondolni is rossz, hogy a gyár a pirosat erőltette, a sajtósok is többnyire ilyen színű tesztautót kaptak.
Nem tudom miért, de nekem a fehér kerekű, fehér kasznijó, fekete ponyvás verzió tetszik a legjobban.
Ezt a sorozatot is megvettem részletekben de ez az autó hiányzik még. Nem azért mert nincs sehol avagy nincs pénzem hanem azért mert sajnos midet a kukába kéne vágni a ratyi minőség miatt... :S
Megjegyzés küldése