Valamikor réges-régen már szerepelt ez a Matchbox – sőt, konkréten ez a példány – e lapokon, de úgy döntöttem, hogy visszatérek hozzá, mert azóta kiderült róla egy s más.
Pár hónapja egészen behatóan foglalkoztunk a Chevrolet Corvette harmadik generációjával, típustörténeti ügyekben ide érdemes visszakattintani. Az ott olvashatókból kiderül, hogy ez a Matchbox a C3 ráncfelvarrott változatát mintázza, aminek nem homorú, hanem domború a hátulja.
Nos, visszatérve mai postunk tárgyához: Ha az életem múlna rajta sem tudnám megmondani, hogy ez a darab hogy került a gyűjteményembe. Valószínűleg csomagban vettem valami mással, ami nagyon kellett. Azt is meg kell gyónnom, hogy soha nem értettem ezt az átlátszatlan ablak dolgot és nem is tetszett. Pont ezért intéztem el egy a fentebb már linkelt, Super G.T.-kről szóló postban két képpel. Ezért sem „Update” post ez itt, hiszen sohasem volt külön bejegyzése.
1979-1980-ban egy nagyon szép árnyalatú burgundivörös festéssel debütál, a motorháztetőn menjgyorsan-csíkokkal, amiből vagy igen, vagy nem jut az ajtókra is. Az öntvényen kezdetben nincs elől és hátul rendszám, illetve hátul Corvette felirat. Mi több, az ilyen változatokon ott van hátul az üzemanyagtank betöltőnyílása a hátsó ablak mögött, ott ahol minden normális autó a csomagtartóját hordja. A C3-as Corvette nem normális autó, NINCS csomagtartója, ott a lemez alatt az üzemanyagtartály terül el. Igen! Ekkora. (A képeknél majd mutatom, hogy miről van szó.) Ha ez nem elég, akkor ennek az alvázán, az első szegecs mögött ott virít egy „No. 62” felirat.
Az 1981-1982-es évekre
nem csak azt a festést kapja meg, amit ebben a bejegyzésben
láthattok, hanem eltűnik az alvázról a szám, megkapja a
rendszámokat és a Corvette feliratot. Eltűnik az üzemanyagtank
betöltőnyílása és egy nagy kör kerül az öntvényre a helyére
– az én példányomon ez különösen jól látszik. Elképzelésem
sincs, hogy mit tervezhettek ide! Az összes többi, későbbi
példány is már ilyen kivitelű, az előbb felsorolt részletekkel,
illetve azok hiányával – értelemszerűen. Szintén közös vonás, hogy ezeknek az oldalablakai "fel vannak húzva" - a későbbi, ázsiai születésű változatok már lehúzott oldalablakkal (is?) készültek.
Természetesen létezik
átlátszó ablakokkal is ezzel a festéssel és mint ahogy abban,
ebben is megtalálható a beltér – csak éppen nem látszik, amit
soha nem értettem, hogy mire jó. Porsche kolléga szerint ennek az
ablaknak fluoreszkálni kéne. Addig győzködött, hogy kitettem pár percre a napra és elkezdett fényeskedni! Elég sok évet dobozban, egyiptomi sötétségben töltött, nem csoda, hogy elmúlt belőle a "töltés". Érdekes, hogy ezt a képességet semelyik ismert adatbázis sem említi, egyszerűen csak "átlátszatlan ablakot" említenek.
Érdekes, hogy ezzel ritkább és nehezebb találni, de ettől még nem igazán értékes. Gondolom másnak sem tetszik.
Ebben a formájában ez
az egyik legutolsó Matchbox, ami még a Lesney-nél készült
Angliában, 1981-1982 közt. Ez után a változat után már minden
más C3-as ebből az öntvényből Ázsiában készül. De ezekről már
más történetek fognak szólni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése