Oldalak

2024/03/06

Realtoy Ford Galaxy

Sokkal könnyebb kisautó formában szupersportautókat beszerezni, mint hétköznapi járgányokat. Ez a koros Realtoy pont erre remek példa!

A brit tudósok még mindig vitatkoznak azon, hogy a ragályos vanitisznek szövődménye-e az egyterűek iránti fokozott figyelem. Így vagy úgy, vanitiszesek szevasztok!

Identitászavar
Az első generációs Galaxy a Ford és a Volkswagen csoport gyermeke. Annyira nem bíztak az egyterű, szofisztikáltabban buszlimuzin vonalban, hogy úgy döntöttek együtt nyelik le a költségesnek ígérkező békát. Nyolc évig dolgoztak a végül 1995-ben debütáló termék fejlesztésén. Tehát vagy VW Sharanként, Seat Alhambraként, vagy Ford Galaxyként azonosította magát, de mindegyik változat portugáliában készült a VW gyárában. A VW csoport adta a hajtáslánc zömét, amiből a 2,8 literes, hathengeres VR6-os volt a legfigyelemreméltóbb. Ha Ford emblémát viselt, akkor a kék oválisos cégtől csak egy kétliteres sornégyes benzines jött, amit később a 2,3 literes, 16 szelepes váltott. A VW motorok a szelepfedelükön Ford emblémát viseltek, de ez ne tévesszen meg senkit. Az automata váltók szintén volksburgiak, míg az ötsebességes kézi kapcsolásúak a Fordtól jönnek. Úgy is fogalmazhatunk, hogy zömében a VW Golf alkatrészes ládikájában turkáltak a legózók, de nyomokban Ford Scorpiót és Mondeót is tartalmaz.


Ez egy Alhambra. Menekülőautónak nem ajánlott!

2000-ben ráncfelvarrást kapott az első generáció, amely végül 2006-ig készült. Az utolsó, harmadik generációt 2023 áprilisáig gyártották, mikor közvetlen utód nélkül került ki a Ford kínálatából.

Alább az 1999-es holland katalógust láthatjátok, amiből kidobtam az érdektelen oldalakat, így lehet páratlan oldalszámú.














Hihető
A Realtoy első generációs Ford Galxy értelmezéséről keveset lehet tudni, például hogy mikor került forgalomba. Az biztos, hogy légitársaságok színeit viselő pakkokban is felbukkant – valószínűleg ez a példány is ilyenből van. Virgin Atlantic és Untied színekben is négy másik járművel – repülőgép, turistabusz, reptéri catering teherautó és lépcsős kocsi –, meg apró műanyag akszesszoárokkal biztosan került egy dobozba, de más légitársaság sem kizárt. (Érdekes, hogy ezekből a négyjárműves verziók, amiből pont a Galaxy hiányzik, sokkal gyakoribbak.) Civilben sok színben előfordul, egy igen ronda kerékkel szerelve is. Sőt! Emelt hasmagassággal, elől-hátul kengururáccsal és monster truck kerekekkel is aljasították!

Azt könnyű megállapítani róla, hogy jól sikerült. Sok apró részletet kiemeltek festékkel – a fehér, első ablaktörlő lapátok egészen valószínűtlenek –, a beltér közepesen elnagyolt, de a kormány például nem pizza. Az egyterűek egyértelműen családi csapatszállítók, de a reptéri crew busz feladatkörben sem tűnik elképzelhetetlennek, sőt!

Hasonló csücsöri "szája" van, mint a kortárs Transitnak. A festékes kiemeléssel nem spóroltak.

Én teljesen beveszem, hogy reptéri személyzetszállító!

Három sorban, hét ülés, a tolóajtó praktikusabb lett volna hátul, de hát ez jutott.

A rendszáma is arra utal, hogy nem jön ki a reptérről, ahol szolgálatot teljesít. A kis Galaxy logó ötös!

Szinte biztos, hogy ilyen tartalmú csomagból származik. (Kép: eBay)

1 megjegyzés:

Trolleybus írta...

A busz alapján - ami Tomica másolatnak tűnik - nem zárom ki, hogy a Tomica is kiadta, mivel sok kortárs, nem japán típust ad ki manapság is. Amire még emlékszem a kocsi kapcsán, hogy az annak idején futó Kisváros című magyar bűnügyi (vicc)sorozat egyik részében feltűnt egy ilyen kocsi, amit akkor mindenki "álom-Fordnak" nevezett az epizódban. Persze nem sokkal a rendszerváltás után egy csomó KGST-tragaccsal, meg nyugati használt autókkal körülvéve minden kortárs nyugati autó álomnak tűnhetett.:)

Megjegyzés küldése