Oldalak

2023/03/03

Matchbox Premiere First Editon 1957 Chevrolet Convertible

A Matchbox történetében sok olyan – szerintem legalábbis – jó ötlet született, amit idővel elvetettek és nem vittek tovább. Az 1998-1999-es „Első Kiadás” sorozatot is ilyennek tartom.

A TriFive-ra nem vesztegetnék további karaktereket, elég ha csak visszalinkelek erre a postra, ami egyébként is érdekes a jelen post okán.

Tehát 1998 volt az az év, amikor a Matchbox bemutatta az 1957-es Chevrolet Bel-Air Hardtop és Convertible öntvényeket. Az előbbire az első linken láthattok példát, az utóbbira ITT, meg ITT, valamint még itt is. Ezekben az években futott a „First Edition”, azaz „Első Kiadás” sorozat, amivel szerintem a bélyeggyűjtésre nyúltak rá, de ez mit sem von le az élvezeti értékéből, szerintem remek ötlet. 98-ban nyolc-, 99-ben héttagú volt a széria, de ezzel be is fejezték. A „díszdobozban egy nagyon részletes festésű, gumiabroncsos, gyűjtői változat kisautó, plusz annak festetlen változata” ötlet nem teljesen új, 1997-ben „Inaugural Collection”, azaz „Beköszöntő”, vagy „Megnyitó Kollekció” néven futott ugyanez, de egyet kell értsek a marketingesekkel, az „Első Kiadás” sokkal találóbb és még kiejteni is könnyebb. Abban 11 jármű szerepelt és nem véletlenül használom ezt a kifejezést, köztük volt egy Boeing 777-es szélestörzsű sugárhajtású utasszállító repülőgép is a Skybusters szériából, a Boeing demófestésével.

A „Premiere First Edition” már mutatóba szerepelt e lapokon, egy félcsomagnyi Porsche Boxster erejéig. Nem állítom, hogy én értem a festetlen változatok koncepcióját, de tetszik és érdekesnek találom. Remekül példázzák, hogy mennyire sokat számít egy aprólékos, igényes festés és szép kerékszett. De gyanítom hogy mások nem osztják a véleményem és nem fizették ki a felárat valamiért, ami nem tetszik nekik. Ezért nem lehetett igazán sikeres sorozat és ezért kaszálták el. Érdekes, hogy a csomagolásba – lásd alább – simán elférne még egy papírdoboz, de csak egyet mellékeltek. Számomra sokkal vonzóbb lenne, ha mindkét járgánynak jutna ilyen.

Remek, részletes darabok!

A szín, a részletek, hű!

"Fuel Injection" felirat az A-oszlop alatt-előtt jelzi, hogy a létező legkomolyabban motorizált 1957-es Chevyvel van dolgunk. A 4,6 literes V8 blokkját a "Super Turbo Fire V8" opcióval rendelték - ami ugyanúgy mint a Corvettekben - 283 lóerőt adott már 6200-as fordulaton, míg a maximális, 393 Nm nyomaték már 4400-as fordulattól rendelkezésre állt. A befecskendező egy mechanikus Rochester Ramjet volt. Az ilyen autókat "fuelie"-nak becézik és a legritkább Bel Air változatok.

A rendszám megfejtésén ezúttal nem kell sokat agyalni!

A beltér gyönyörűen részletes, a jellegzetes "kétpupú" műszerfallal, a "háromórás" műszercsoporttal és a váltókarral a kormányoszlopon.

Mintha nem is ugyanaz az öntvény lenne!

Nem mondom, hogy értem a festetlen másodpéldány koncepcióját, de remek arra, hogy szemléltesse, hogy mennyire sokat számít a részletes festés.

Tulajdonképpen így egészen gyászos hangulatú.

Jól állnak egymásnak!

Erősítendő, amit a festett részletekről mondtam.

NRFB. Vonzóbb lenne, ha mindkettőnek saját papírdoboza lenne a csomagban, de nincs. (Kép: eBay)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése