Autótörténelmi szempontból érdekes, japán gyártmány, egy (a bemutatásakor) új márka debütáló zászlóshajó modellje, luxusautó. Csupa olyan paraméter ami bizonyosan soha nem találkozott még egyetlen Matchboxban sem. Hozzá még jól is sikerült.
A japán bálna
Úgy
1991-1992 tájékán láttam életemben először LS 400-ast. Egy
japán elektronikai és telekom multinál dolgoztam éppen. Az
irodaházba ahol a cég volt, a felettünk lévő emeletre
beköltözött egy amerikai telekommunikációs cég és az ottani
vezérnek volt ilyenje. Az illető amerikai magyar, végtelenül
pökhendi, arrogáns, felfuvalkodott és leereszkedő alak. Az
iparági pletykák szerint a cég gyors, tündöklésmentes hazai
bukásában a jellemhibái jelentős szerepet játszottak. Utálták
a beosztottjai, utálták az irodaházban „lakó” többi cégnél
dolgozók, gyanítom a potenciális ügyfeleknek sem lehetett túl
rokonszenves. Ennek ellenére sem tudtunk – a többesszám a
szintén autószexuális kollégáimat is jelenti – máshogy nézni
a – jenki rendszámos – LS 400-asára, mint csodálattal.
Sugározta a minőséget, mégsem volt fennhéjázó mint egy –
mondjuk – akkori S-osztály, nem lengte körül gengszter imidzs.
Akkor nem kívántam – most is jobban szeretem a közepes, meg
kicsi méretű autókat – de ennyi év távlatából a jelenben
nagyon is el tudnám képzelni játszóautónak. (Persze ez csak egy
képzeletbeli anyagi létsíkon lehetséges.)
Ami az eredeti autó paramétereit és történetét illeti, bátran hátradőlhetek! A Totalcarnál tökéletes munkát végeztek az ügyben, cirka két évvel ezelőtt. Tessenek kedves lenni átkattintani, abszolút érdemes!
Majdnem tökéletes
Érződik
az igyekezet, hogy precízen reprodukálják az eredetit és ez
többé-kevésbé sikerült is. A beltér azonban méltatlan a
Lexushoz, nem tudom eldönteni, hogy ez a megoldás a szörnyűbb –
majd lásd alább – vagy a pizzakormány lett volna az. A kerekek
alig észrevehetően, de azért pont annyival nagyobbak, mint
kellenének, hogy legyenek, hogy az ártson az autó arányainak.
Cserébe nincs oszlop a beltérben és a gyöngyházbézs színt is
sikerült eltalálni! A fentebb citált autó is ilyen fényezésű
volt, jó értelemben égett bele a retinámba. Nem mondom, hogy egy
Tomica, de tényleg soha rosszabbat!
Van egy érdekessége. Ez a modell 2021-ben jelent meg. Akkor 1-100 sorozat volt éppen, de ez a kisautó valamiért nem kapott számot, afféle ráadásként jelent meg a normál szériában. Egyáltalán nem tudom, hogy mi lehet az oka, teljes rejtély az ügy! Majd 2022-ben is ugyanez történt, teljesen változatlanul tavaly is ugyanígy került a polcokra. Ha megvizsgáljátok a csomagolást, "jól látszik, hogy nem látszik" MB-xxx számozás rajta.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése