Oldalak

2023/01/18

Matchbox 1994 Lexus LS 400

Autótörténelmi szempontból érdekes, japán gyártmány, egy (a bemutatásakor) új márka debütáló zászlóshajó modellje, luxusautó. Csupa olyan paraméter ami bizonyosan soha nem találkozott még egyetlen Matchboxban sem. Hozzá még jól is sikerült.

A japán bálna
Úgy 1991-1992 tájékán láttam életemben először LS 400-ast. Egy japán elektronikai és telekom multinál dolgoztam éppen. Az irodaházba ahol a cég volt, a felettünk lévő emeletre beköltözött egy amerikai telekommunikációs cég és az ottani vezérnek volt ilyenje. Az illető amerikai magyar, végtelenül pökhendi, arrogáns, felfuvalkodott és leereszkedő alak. Az iparági pletykák szerint a cég gyors, tündöklésmentes hazai bukásában a jellemhibái jelentős szerepet játszottak. Utálták a beosztottjai, utálták az irodaházban „lakó” többi cégnél dolgozók, gyanítom a potenciális ügyfeleknek sem lehetett túl rokonszenves. Ennek ellenére sem tudtunk – a többesszám a szintén autószexuális kollégáimat is jelenti – máshogy nézni a – jenki rendszámos – LS 400-asára, mint csodálattal. Sugározta a minőséget, mégsem volt fennhéjázó mint egy – mondjuk – akkori S-osztály, nem lengte körül gengszter imidzs. Akkor nem kívántam – most is jobban szeretem a közepes, meg kicsi méretű autókat – de ennyi év távlatából a jelenben nagyon is el tudnám képzelni játszóautónak. (Persze ez csak egy képzeletbeli anyagi létsíkon lehetséges.)

Ami az eredeti autó paramétereit és történetét illeti, bátran hátradőlhetek! A Totalcarnál tökéletes munkát végeztek az ügyben, cirka két évvel ezelőtt. Tessenek kedves lenni átkattintani, abszolút érdemes!

Majdnem tökéletes
Érződik az igyekezet, hogy precízen reprodukálják az eredetit és ez többé-kevésbé sikerült is. A beltér azonban méltatlan a Lexushoz, nem tudom eldönteni, hogy ez a megoldás a szörnyűbb – majd lásd alább – vagy a pizzakormány lett volna az. A kerekek alig észrevehetően, de azért pont annyival nagyobbak, mint kellenének, hogy legyenek, hogy az ártson az autó arányainak. Cserébe nincs oszlop a beltérben és a gyöngyházbézs színt is sikerült eltalálni! A fentebb citált autó is ilyen fényezésű volt, jó értelemben égett bele a retinámba. Nem mondom, hogy egy Tomica, de tényleg soha rosszabbat!

Van egy érdekessége. Ez a modell 2021-ben jelent meg. Akkor 1-100 sorozat volt éppen, de ez a kisautó valamiért nem kapott számot, afféle ráadásként jelent meg a normál szériában. Egyáltalán nem tudom, hogy mi lehet az oka, teljes rejtély az ügy! Majd 2022-ben is ugyanez történt, teljesen változatlanul tavaly is ugyanígy került a polcokra. Ha megvizsgáljátok a csomagolást, "jól látszik, hogy nem látszik" MB-xxx számozás rajta.

Nem akar lesöpörni az útról, egyszerűen csak "jelen van". Nagyon tetszik!

Éppen annyival nagyobbak a kerekei, hogy belezavarjanak az összhangba. Nem rossz, de egy mérettel kisebb átmérőjű és sokkal keskenyebb kerekekkel szebb lenne.

Ez a gnóm kormánykerék méltatlan egy Lexushoz. Még a pizzakormány is jobb lenne! De legalább nincs oszlop a beltérben.

Embléma, Lexus felirat, világítótestek. Remek, igazán remek!

Nincs rajta semmi különleges, mégis bármilyen szögből jól mutat. Nagyon jól eltalált forma, egészen időtlen.

A csomagoláson nincs MB-xx számozás - a hátulján sem! Egészen meglepő és érthetetlen. Az ok ismeretlen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése