Nem kell túlmagyaráznom: „A mi autónk” Suzuki Swift. 1:64-ben. Kell? Naná!
1992 óta az utcakép része és szerintem még egy ideig marad is, mert nagyon úgy fest, hogy minden elhanyagolás ellenére a Swift csak akkor adja fel, ha elporlad. Minimális személyes kötődésem is van a típushoz: Egy volt egy réges-régi munkahelyemen. A fénymásoló szervizes kollégának ilyet vett a cég, mert ledöntött hátsó ülésekkel vidáman elfért benne a legnagyobb másoló is, amivel akkor rőföltünk. Még nem esztergomi gyártású volt, mert ez még 1990-1991 tájékán volt. Néha én is vezettem és mindannyian egyetértettünk abban, hogy az 1,3 literes sornégyes 71 lova igencsak vehemensen mozgatja a könnyű kis bodegát. A GL felszereltséggel olyan rövid ülőlapú szék járt, amit a közel 190 centimmel pokoli kényelmetlennek ítéltem meg már középtávon is, és a kormánykerék is olyan vékonyka volt, hogy az minden csak nem komfortos. Később megtapasztaltam, hogy a GLX felszereltség lényegesen jobb volt mindkét téren.
A japán, aki Esztergomban (is)
született
Elgondolkodtam
rajta, hogy kell-e róla típusismertetőt írnom. Legnagyobb
meglepetésemre nem találtam a neten az elvárásaimat kielégítő
típusbemutatót. „Korabeli” anyagot nyilván nem lelhettem,
hiszen akkoriban még javában
dúl a polgárháború. Titkos támaszpontjukról a felkelők először
hajtottak végre sikeres támadást a gonosz Galaktikus Birodalom
ellen.
otthoni internet hozzáférés sem létezett még, nemhogy autós
portálok lettek volna. FidoNet BBS-eken nyomtuk, betárcsázós
modemeken és az is forradalmi volt. 2400 bps, szoftveres
hibajavító... Hely, daliás idők! Elkalandoztam!
Úgyhogy
marad a
Wikipédia bejegyzése,
ami az első generációs, „szögletes” Swiftre építve meséli
el a „gömbölyű”, második generációs Swift történetét.
Kicsit nehéz kihámozni, de a post tárgya, a GTi felszereltség
csak háromajtós karosszériával készült, 1,3 literes, két
vezérműtengelyes, 16 szelepes motor hajtotta ami 101 lóerőre volt
elegendő, valamint minden kerekét tárcsafék lassította.
BM
Az a
helyzet, hogy én a BM Creations-ről addig nem is hallottam, míg az
általuk készített Swift fel nem bukkant az egyik online
pénztemetőm akciós kínálatában. Hongkongi, érzetre nem túl
nagy cég lehet, olyan weboldallal, amit úgy
tűnik, hogy két éve nem frissítettek. Jó kapcsolatot
ápolhatnak a Suzukival, mert kínálatukban szerepelt a Jimny is.
Ami pedig a terméket illeti: Nos, minőségben mindenképp a pedigrésebb, nem tömeggyártó márkákkal vetekszik és árban is oda van pozicionálva. Amiben különlegeset nyújt, hogy mellékelnek a járgányhoz egy szett, könnyen cserélhető bling-bling felniszettet is, de én maradtam a gyári, eredeti Suzuki felniket meggyőzően felidéző készletnél. Mi több, az első kerekek el is fordulnak. További érdekesség, hogy a kis modellt kínálják jobb- és balkormányos kivitelben, pirosban és feketében is. A részleteivel tökéletesen elégedett vagyok, ami festékkel kiemelhető volt, azt kiszínezték, és még az első-hátsó ablaktörlők karjai is megvannak műanyagból. A hátsó ablakban lévő fűtőszálak imitációja túl hangsúlyosra is sikerült, de a fotókon a helyzet rosszabbnak tűnik, mint a valóságban.
Amiben viszont nem vagyok egészen biztos, az a méretaránya. Előrebocsátom, hogy nem vagyok jó a méretarány megítélésében és azt is tudom, hogy a „háromhüvelykes” kategóriában a gyártók igen nagyvonalúan kezelik a kérdést. Talán ez teszi, de érzetre nekem túl apró. Ez viszont lehet, hogy csak attól van, hogyha a Swiftet a Mattel gyártja bármelyik brandje alatt, vagy akár a Welly, vagy a Majorette, biztos vagyok benne, hogy nagyobbra veszik. A mellé állított 1:64 méretarányú figura arányosnak tűnik hozzá és az ilyen léptékű nyergesvontatóimhoz képest is azt teszi, amit tennie kell: Eltörpül.
Kifejezetten jó minőségű, hazai vonatkozású, egészen ritka darab. A magam részéről jöhet a többi Suzuki is ilyen léptékben és minőségben!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése