A mai post csattanója
címszavakban: „Régen minden jobb volt” és „senkiháziak
kezében van a popszakma”.
Változatok
Nagyon
könnyű dolgom van, mert csak erre
a postra kell elhelyeznem egy linket és ezzel egyben le is
tudtam a Ford D-sorozatú teherautóinak történetét, és a
Matchbox családfát is. Az érdekes az, hogy jelen post tárgya a
homokszóró változat volt előbb, 1966 és 1969 közt regnál a
gombkerekű verzió - a szemetes egy évvel fiatalabb. A Superfast
éra beköszöntét is túléli a modell, 1970-ben és 1971-ben
készülő Transitional változata is remek – ugyanilyen, csak az
újfajta kerekekkel.
Ami
jelen gazdasági körülmények közt elképzelhetetlen volna, az
édes testvérek nem osztoznak túl sok alkatrészen. A szemétprés
alváza és felépítménye kisautó téren egészen bonyolult
szerkezetnek tekinthető és minden további nélkül megoldható
lett volna, hogy mindkét változat egyazon alkatrészen osztozzon.
Költséget nem kímélve – ez most nem gúny, az ilyen
öntőszerszámok ára brutális – a homokszóróhoz saját alváz
készült. Mindez a csúszda
kedvéért, ami a hátsó kerekei elé veti a
homokot. (Ez így leírva sokkal bonyolultabb, mint amilyen a
valóságban, de a képek magukért beszélnek.) Sajnos az én példányomon a kiszórást szabályozó műanyag lapja vége le van törve, de ebből a videóból kiderül, hogy hogyan kéne működnie. (Köszi Breki!)
Abban
a korszakban elképesztően klassz játékszerek készültek más
gyártóknál is, de az ilyen apróságok miatt volt a Matchbox „A”
kisautó.
Nos, hát az én példányom pont úgy néz ki, mint amivel játszottak. Érdekes, hogy a szélvédő ilyen csúnyán kapott, közben maga a fülke szinte sértetlen.
A fülke teljesen üres, nem alakítottak ki belteret. Egészen érdekes helyeken van megkopva, csak arra tudok gondolni, hogy játékos dobozban lakhatott ömlesztve más kisautókkal.
Érdekes, hogy gyerekként sohasem voltam különösebben oda az ilyen apró teherkocsikért - nagyon kicsik voltak a személyautókhoz képest. Felnőtt gyűjtőként pedig kifejezetten tetszik ez az 1:87 méretarányú apróság. Itt jól látszik oldalról a csúszda.
Van hátulja is.
Nem szokásom alulról fotózni kisautókat, de most muszáj volt: ez az a homokcsúszda.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése