Úgy alakult, hogy nem
tudatosan felvállalt missziónkká vált, hogy a szénrögök közül
kitúrjuk a gyémántokat. Ismét olyan gyártóba botlottunk, akiken
érdemes lesz rajta tartani a szemünket és merem állítani, hogy a
múltban az ilyen típusú jóslataink beváltak.
Motormax
Hong
Kong és a Kínai Népköztársaság egyaránt az otthona annak a hat
cégből álló konzorciumnak, mely a Motormax nevű termékeket is
gyártja. Hogy milyen minőséget képviselő produktumok hagyják el
a gyáraikat, az a kedves megrendelő pénztárcájától függ és a
méretarány tekintetében is van mindenük, 1:64 és 1:12 – nem
elírás – közt. Bár a logójuk egyértelműen két szónak
mutatja a Motromaxot, folyószövegben mindenhol egybe írják a két
kifejezést, úgyhogy mi is ehhez tartjuk magunkat.
PT Cruiser
A
típusról már írtunk korábban, így a megmintázott autóról
szóló részt bátran elhagyhatom. Innen
érdemes kezdeni a visszaolvasást. A linkelt post arra is jó,
hogy láttassuk, a Motormax PT Cruiser értelmezése, simán
elfogyasztja reggelire a Maisto feldolgozást, holott azért mára a
Maisto lényegesen ismertebb és talán előkelőbb helyet is foglal
el a kisautógyártók mezőnyében.
Negyedórás, PT Cruiser reklám túladagolás.
Majdnem jó
Annyira
jó lenne tudni, hogy mi az ázsiai gyártók titka! Hogy oldják
meg, hogy az olcsó termékeiken is tökéletes a festés, nincs
elcsúszva semmi, valószínűtlenül apró feliratok, kézzel
épített makettekre jellemző pontossággal vannak ott ahol lenniük
kell? Közben meg van olyan Mattel termék, amiből egyszerűen nem
létezik olyan példány, amin
ne lenne elcsúszva a tamponnyomás, miközben már az
évtizedekkel korábban készített termékeik is tökéletesek
voltak ebből a szempontból. A Motormax PT Cruiser festés
szempontjából tökéletes. Ami pár, apró plezúr van rajta, az
annak a következménye, hogy ez a példány használt – ezért
csálé kicsit a hátsó tengelye is –, Játékdoki
piaci portyázásából származik. Ez a sötétbordó színárnyalat
szerintem nagyon szép, a fekete és ezüst színű kiemelések ott
vannak, ahol kellenek és persze pontosan.
A
kisautó a részleteit tekintve – különösen az olcsó
árfekvésben – teljesen rendben van. Még beltere is van, ugyan
jelentősen előrecsúszva az eredetihez képest, de egyáltalán nem
csak afféle jelzésértékű valami, a műszerfal részen látszik,
hogy igyekeztek a jellegzetes eredetit megmintázni.
Egyetlen
helyen tudok a részleteibe belekötni és azok a kerekei. Amerikai
autóról beszélünk, ezek a „felnik” ugyan hihetőek mint
tulajdonos felszerelte utólagos extrák, de szépnek egyáltalán
nem nevezném őket. Ráadásul túlságosan is „peresek” ezért
úgy tűnik, hogy túl kicsik az autó alá, holott nem, a méretük
jó, csak az „óriásfelnik” rontják el az arányokat. A
Motormax az olcsó előállítás okán használt, „minden alá
odatesszük” egyenfelniken hasal el. Volt már olyan a
történelemben, hogy egy jól megválasztott, szép kerék jól
mutatott ugyanannak a gyártónak az összes terméke alatt, legyen
az egy
négykerekű doboz, vagy éppen luxuslimuzin.
Nem
tudom eldönteni, hogy az összeszerelés minőségén volna mit
javítani, vagy az előző tulajdonos számlájára írható, hogy a
szélvédő nem fekszik fel tökéletesen a kisautó belsejére.
Amúgy
érdekes, hogy a kisautó alján nem tüntetik fel magukat mint
gyártót, egy egyszerű China felirat van ott, meg az, hogy Chrysler
PT Cruiser. Inkább képen nem mutatom meg, mert minimális méretű
olajteknő van az első tengely környékén, a hátsónál meg
valami akkora nemtudommi, ami ha differenciálmű – a PT Cruiser
fonthajtású –, akkor szovjet katonai teherautó is
elirigyelhetné. Nem szokásunk játékautók alját fotózni – a
legkevésbé érdekes részletük – úgyhogy ilyen aprósággal ne
romboljuk az imidzsét.
1 megjegyzés:
Tényleg jó, de egy normális kerék tényleg kéne alá. Azt hiszem nekem van tőlük pár Porschém.
Ha gondolod a fekete részen levő kopásokat szívesen kijavítom neked.
Megjegyzés küldése