Ahhoz képest, hogy volt
olyan, hogy nyígtam amiatt, hogy mennyire alulreprezentált a BMW az
1:6x méretarány környékén, most ott tartunk, hogy egyenesen
túladagolás környéki porcióban mérem őket. Mit tagadjam,
szeretem a bajor gyártó termékeit. Na, ezzel szemben mára egy
olyan típust tartogatok, amiért annyira nem vagyok oda.
Békabömbi
2004-ből,
amikor bemutatták az 1-es sorozatot – ezzel le is tudtam a
típusismertetőt – én csak lelkes
kritikákra emlékszem.
Az ízlés persze szubjektív dolog, nekem nem tetszik az eredetileg
bemutatott, ötajtós BMW. Igazából komoly bajom nincs vele, csak
annyi, hogy nem látszik BMW-nek. Arra is fogadni mernék, hogyha
ugyanerről az autóról eltávolítanánk a veséket, meg a
kék-fehér emblémákat, valamilyen más orrkiképzéssel és
mondjuk dél koreai márkajelzéssel tálalnánk, akkor sokkal több
– ha nem is negatív, de legalább – mérsékelt hangvételű
recenziót
kapnánk.
Amikor először volt szerencsém az 1:1-es valójához személyesen, akkor őszintén csalódtam benne. Sokkal alacsonyabb presztízsű márkák, sokkal praktikusabb ötajtósokat kínáltak az 1-es megjelenése előtt is már. Nagyon kiábrándított, hogy egyáltalán nem férek el a hátsó ülésen, ha „beülök magam mögé”, holott hasonló méretű autókban ez nem szokott gond lenni. Úgy ahogy volt többet vártam, valami olyasmit éreztem, mint a pofa a reklámban, aki bemegy a csehóba, kér egy amerikai, gabonából előállított alkoholterméket, belekortyol és közli, hogy „ez nem zsimbím”. Semmi „béemwés” nem érződött ki belőle – jó, hát hátul hajt – inkább tűnt egy nem túl praktikusra sikeredett kompaktnak.
Hangsúlyoznám:
a szubjektív véleményem itt fentebb mind az ötajtós, hatchbackre
vonatkozik.
...did it again...
A
Wellynek az E87-el kapcsolatban is elsült a keze! Játékszer
kategóriában, Welly árfekvésben tökéletes. Jók az arányai, az
ötküllős Welly egyenkerekek ennek az autónak is jól állnak.
Rengeteg apró részletét kidolgozták, sok helyen kapott kiemelést
festékből, a beltere is meglepően részletes. Egyedül talán a
szélvédőbe belekarcolt visszapillantó tükör imitáció az, ami
jobb lenne, ha nem lenne.
Érdekesnek
tartom, hogy a Welly az arany középutat választotta, szemben a
Matchbox régi, „amit az adott kivitel maximum elbír”
szokásával. A faron 120i díszeleg, ami alatt és felett is van
több hengerűrtartalom – és így teljesítmény – lépcső is
az ötajtós kivitelnél.
Apropó
far! Majd tessenek észrevenni a képeken a hátsó világítótesteknek
a hátsó szélvédővel egy anyagból történő kialakítását!
Egyszerű, nagyszerű, zseniálisan jól mutat!
Az
eredeti nem valami nagy kedvencem, de a kisautó bitang jó, akinek
kedves a típus, csak ajánlani tudom.
Halló! Ördög urat keresném! Állítólag itt lakik? Hol? Hát a részletekben, abból meg itt van jó sok!
A Welly egyenkereke a Békabömbinek is jól áll. Azt a belső visszapillantó imitációt azonban kár volt.
A belteret jó-közepesre osztályoznám.
A hátsó világítótestek azért néznek ki olyan jól, mert nem festve vannak, hanem a szélvédő anyagából készültek!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése