„...és jött az Alpok Kapitánya”
A
címben olvasható okokból, minket csak és kizárólag a
csúcsváltozat érdekel, amit jó érzékkel sikerült úgy
elnevezni, mint a
hetvenes évek végéről való sportautójukat (E26). A megoldás
az lett, hogy kilógva az elnevezések rendszeréből, a jármű
hivatalos megszólítása a „BMW 1 Sorozat M” lett. Ez legalább
olyan frappáns, mint annak a problémának a feloldása, amikor a
haltenyésztő kombinát, élüzem kitüntetést kapott és ezt ki
akarták írni a kapura, a „Halüzem” felirat mellé. A
„Halüzem-Élüzem” és az „Élüzem-Halüzem”
konstellációkat elvetették és végül a legrosszabb megoldást
választották: „Él-Halüzem”! (UPDATE: A félreértések elkerülése végett, a címben az a megjelölés szerepel, ami a blisteren is olvasható, a zárójeles E-jelet már én tettem hozzá.)
Először 2010 júliusában lehetett hallani az M1-ről, a hivatalos bejelentés ugyanannak az évnek a decemberében történt. A gyár az E30-as, M3-as szellemi utódjának szánta az autót és mindössze 2700 darabot akart belőle gyártani, de akkora volt az érdeklődés iránta, hogy végül a 2012 júniusában befejeződött gyártáskor 6309-et mutatott a számláló.
A
modell szíve ikerturbós sorhatos, ami 340 lóerőre és 450
newtonméterre elegendő és hatsebességes kézi váltó párosul
hozzá, mint ahogy a „sperrdifi” is alapáras extra.
Az
M1 kupé jelentősen szélesebb futóműveken lépked, mint a „nem
M” társai, amihez szélesebb karosszéria is társul. Bár
nagyobb, 35 kilóval könnyebb mint hagyományos testvérkéi.
Tudhat valamit ez
az autó, ha a Top Gear kétharmada – Jeremy Clarkson és Richard
Hammond – is elismerőleg nyilatkozott róla.
Mostohagyerekek
A
helyzet az, hogy az M1, 2013-ban debütált az 1-120 sorozatban, mint
MB-111, de abból az adagból, amiben felbukkant, Magyarországra a
hazai Mattel közreműködésével egyáltalán nem jutott. A
pörköltzaft-metál – amúgy valami metál-narancssárga, ha
elütne egy ilyen nem tudnám megmondani milyen színű volt, pedig
eredeti BMW szín, mint az a beágyazott videóból is kiderül – kisautó ezért a mi tájékunkon még gyűjtői
körökben is ritka madár, akinek kellett az bizonyosan külföldi
forrásból szerezte be, már csak a postázás miatt is jelentős
felárral.
Az
idén, mint MB-71 tér vissza, egy nagyon szép kék árnyalatban –
így már nem is fáj annyira, hogy a pörköltszínű nincs meg. A
helyzet az, hogy a Matchboxokat a jelenlegi teljesítményük alapján
mérve ez az apróság remek. Sok aprólékosan kidolgozott részlete
van, szépre sikerült tényleg, de... Szóval elrontották az
arányait. A képekre nézve nem feltűnő, de a járgányt kézbe
véve be kellett látnom, hogy a
srácnak itt a szomszédban igaza van: Bumfordi.
Mindezek
ellenére azt mondom, hogyha láttok belőle, akkor vegyétek meg,
szeretni fogjátok.
Sok részlet, festékkel szépen kiemelve. Jó, hát a kínaiak a BMW logót is tudják festékből. Ez van, na...
A gyűjtő szívét nagy melegség önti ám el, amikor a kisautót úgy veszi ki a blisterből, hogy azt tapasztalja, hogy nedves festékkel tették a csomagba és ott, ahol hozzáért, felkente a festéket a papírra. Szerencsére annyira nagyon nem látszik, hogy a tükör és a kerékjárati ívek szélesítései gyárilag vannak leütve.
Szerintem már innen is látszik, hogy bumfordi.
A hátulja is kapott rendesen festéket. Remek, remek!
Értem én, hogy M és ezért szélesebb, de ez túl lett bumfordosítva egy pöttyet.
2 megjegyzés:
Bocsánat, de legfelső képen egy e46-os van :)
Sajnos teljesen igazad van! Most tűnt fel csak a "Derrick táska" a "szeme alatt"!
Megjegyzés küldése