Sokszor van úgy, hogy
nem tudom mi vezeti a Matchbox döntnökeinek kezét, hogy miért
bánnak egy-egy kitűnő modellel úgy ahogy. Azt, amikor egy BMW-t,
ami világautónak számít és így mindenhol népszerű tud lenni,
nyilvánvalóan sok munkával elkészítenek nagyon szépre és
részletesre, majd alig szerepeltetik, azt meg egyenesen fel sem
fogom. A történelem ismétli önmagát, az
E34-essel is ez történt és állítom, hogy az E53-al is –
egészen a közelmúltig.
SAV
Nem,
nem azokra a vegyületekre gondolok, melyek a vízmolekuláknak
protont adnak át, ezáltal a vizes oldat kémhatását savasabbá
teszik, a pH-t csökkentik, hanem arra, ahogy a BMW hívja azt, amit
mindenki más SUV-nak, azaz Sports Activity Vehicle. De mielőtt
elkezdeném ismételni magam típusismertetés ügyekben – már az
alcím is újra felhasznált –, linkelnék
ugyanennek a járműnek a Welly által készített feldolgozására.
Már csak azért is, mert az is egy klassz darab.
E53 kommerciálé.
MatchboX5
A
Matchboxnál a 2000-es kiadású, E53-as X5 története meglehetősen
rövid és összesen négy verzióra korlátozódik. A civil verziók
2002-ben debütálnak. A nyitható ajtós verzió (!) egy BMW dealer
promó szett része és mint ilyen a legnehezebben beszerezhető.
Nem
nyitható ajtókkal 2002-ben mint MB-31 szerepel az USA és a RoW
piacokon, 2003-ban pedig mint MB-54, de csak már az RoW régióban.
Ebből a variánsból összesen 16 verzió létezik az 1-75 sorozatból valókat, a spéci kiadásokat, különböző multipakkokat
is beleszámítva. (Ez úton is jelezném, hogy aki Matchbox ügyekben az
1-75/100/120 szériát „leméjnlájnozza”, az Hot Wheels bérenc!)
2003-ban
jön a megkülönböztető jelzést viselő verzió, rögvest a spéci
Stars of Cars / Stars of Germany nevű, csak Németországban
forgalmazott sorozatban.
A
mai post tárgya az, ami végül az 1-75-be 2005-ben kerül be, hogy
aztán ott többé sohase bukkanjon fel. A jellegzetes, Hella
gyártmányú fényhidat – aminek rögzítéséhez két helyen
átlyukasztják a tetőt – viselő kisautó összesen hét
változatot számlál.
A
negyedik, legfrissebb változatot most ha szabad ne birizgáljuk, azt
(nem sokkal) későbbre tartogatnám.
Alulreprezentált
A
fentiek alapján ki merem jelenteni, hogy a részletes, szépen
kidolgozott – a beltere egyenesen az egyik legjobb, amit valaha a
Matchbox elkövetett – járgányról még bőven lehetett volna
lehúzni bőröket. Még azt sem tudom elfogadni érvként a
kínálatból eltűnés mellett, hogy 2006-ban váltotta a BMW-nél
az utóda, az E70-es, mert a kettő annyira hasonlít egymásra, hogy
nem is olyan egyszerű megkülönböztetni őket egymástól. (A
tavaly debütáló F15 már inkább különbözik, de szerintem az
pont a legrútabb a három generáció közül.)
Ha a
BWM elfogadta ezt és pár másik pajtikáját – amiket,
pontosabban a derivátumaikat szeretnék majd megmutatni itt – mint
díler promóciós darabot, akkor az eleve jelent egyfajta minőségi
garanciát. Ahhoz, hogy ezt le tudjátok ellenőrizni, egyelőre csak
a négyajtós, E46-os, 3-as BMW-t tudom megmutatni civil és
rendőrségi verziókban, egyszer,
kétszer,
háromszor,
négyszer,
ötször,
hatszor
talán pont elég is lesz.
Szóval
az X5 remek, egyedül egyetlen helyen tudok belekötni, de ezt is
csak úgy, hogy a szakirodalomból tudom, hogy a komplett szériának,
ami a 2001-re datált – ez a dátum olvasható az alvázon –
szerszámmal készült ez a típushibája: A bal első kereke kilóg
a karosszéria alól és minél későbbi kiadású, annál inkább.
Ha nem hívják fel rá a figyelmem, biztos fel sem tűnik soha.
Remek
kisautó, nagyon tetszik, de egyáltalán nem egy gyakori darab.
(Folyt.
Köv.)
Klassz, részletes, az már csak ennek a verziónak a sajátossága, hogy spóroltak a festékkel az elején-hátulján, pedig volna mit kiemelni. Az előző postból azért hagytam a háttérben a 2014-es Renault Master mentőt, mert meglepően rímelnek egymásra - gyanítom véletlenül - a dekoráció terén.
A fényhíd nyilvánvalóan Hella gyártmányt mintáz. Részletek itt is, a felnik pedig még egy rendőrautón sem tűnnek túlzásnak.
Ide is fért volna még festék bőven, de részletekben nincs hiány!
Ezzel a képpel azért bántam el ilyen rútul, hogy megpróbáljak valamit megmutatni abból, hogy mennyire részletes belül is. Ebből a szögből nagyon jól látszik a típushiba: A bal első kerék kilóg a karosszéria alól, de bármibe lefogadom, hogy tízből pont tízünknek nem tűnt volna ez fel soha.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése