A Matchbox Memories
hűséges látogatóinak nem lesz újdonság, hogy az egyik
kedvenc Matchbox sorozatom a Convoy. Sajnos
nagyon úgy néz ki, hogy az előző mondat helyesen úgy kéne
végződjön, hogy „a Convoy volt”, mert hivatalos, hogy a Mattel
terveiben nem szerepel a széria folytatása. Ezért időnként rám
tör, hogy valamit
kell vennem hasonló méretarányban. Na, ez is
egy ilyen beszerzés eredménye.
Maschinenfabrik
Augsburg-Nürnberg
Az MAN SE története egészen
1758-ig nyúlik vissza, amikor a St. Antony vasmű megkezdte a
működését Oberhausenban mint a Ruhr vidék első nehézipari
vállalkozása. A cég hosszú történetét az európai történelem
is nagyban alakította, ami egy külön, hosszú post tárgya is
lehetne egy olyan blogon, ami a nehéziparral foglalkozik. Na, ez a
blog nem ilyen! Itt elegendő megemlíteni azt, hogy az iniciáléként
szereplő MAN felirat alatti oroszlános embléma a Büssing AG,
1971-es bekebelezése óta díszíti az MAN járműveket és
Braunschweig város címeréből jön. A MAN
SE többségi tulajdonosa a VW csoport, éppúgy mint a Scaniának is
és nem titkolt terve a VW-nek, hogy egyesíti majd a két céget.
A TGX a
cég nyergesvontatóinak a királykategóriája, amiről édes
anyanyelvünkön itt
lehet többet olvasni.
Mert ez
műanyag!
Ne
nem mernék még csak tippelni sem, hogy a Realtoy mely évjáratát
mintázta meg a MAN TGX-nek. A fülke kialakítása lehetne ez ügyben
mérvadó, de ez egy olyan művészet, amit én nem űzök. (Az
mondjuk biztos, hogy a legfrissebb TGX – lásd az előző linken –
szemből szerintem kiköpött Nokia
8260-as mobiltelefon.)
A
Realtoy kamionja is csak nyomokban tartalmaz fémet, kizárólag a
fülke az. Minden más műanyag benne, mégis – ahogy azt Alecwolf
kolléga is találóan megjegyezte a vonatkozó postnál
– messze jobb minőséget képvisel és kidolgozott részletet
tartalmaz, mint a konkurencia hasonló szerelvénye. Játékszernek
ezt is túl törékenynek találom – főleg a félpótot –, tehát
ebben a tekintetben nyomába sem ér a fentebb már citált Convoy
szériának, aminél egy picit nagyobb is. A sokküllős felnik is
inkább egy sportkocsira lennének valók, mint egy kamionra.
Sokkal nevesebb gyártótól is szokatlan, hogy ennyire részletesen kidolgozzanak egy emblémát. Nagyon sokat lehetne javítani rajta némi festék hozzáadásával.
A tükrök csak azért nem hiányoznak nagyon, mert ez egy játékszer. A diszkófelni nem teherautós egyáltalán, de a fülke részletei - szerintem rendben vannak.
Műanyag vagy sem, nem spóroltak a részletekkel.
Ha teherautós kerekei lennének, nem igazán próbálkoznék azzal, hogy belekössek.
Sokkal nevesebb gyártók is gyakran matricáznak és nem tamponnyomnak.
2 megjegyzés:
Annyi szerény megjegyzésem lenne teherautókhoz valamennyire konyító emberként, hogy ez nem TGX, hanem TGA, az elődje. Bár kétségtelen, hogy a TGX a TGA javított verziójának is megfelel, emiatt is hasonlít rá, ahogy a TGA elődjei is egymás javított változatai voltak F90, F2000 és F2000 Evo neveken. A Merciknél az NG, SK, Actros vonalon is ugyanez figyelhető meg, személyautókról meg nem is beszélek. Ezt szokták szakszóval "elavításnak" is nevezni és nem csak járműveken, hanem műszaki cikkeknél, pl. mobiloknál is jellemző jelenség. A kamion amúgy egyáltalán nem rossz, de a felni valóban tévedés.
Először azt hittem erről lesz szó:
https://flic.kr/p/e29wWo
Megjegyzés küldése