Oldalak

2013/10/26

MB-27 Mercedes 230 SL – UPDATE

A kisautógyűjtés bizony olyan sport, hogy hosszú-hosszú évek tudnak eltelni míg egy bizonyos valamiből befut egy újabb változat. Jelen esetben több mint öt.

Előttem az utódom
Aztán a kisautógyűjtés még olyan sport sem, ahol a különböző változatok időrendben érkeznek be, úgyhogy ez alkalommal is az történt, hogy az MB-27 Mercedes-Benz 230 SL-nek az 1970 és 1972 közt regnáló, transitional verziója előbb szerepelt e lapokon, mint a gombkerekű. Elég sok minden hozzáfűznivalóm van az ott elhangzottakhoz!

Egyfelől adós voltam egy tisztességes leírással az eredetiről. Ezzel én most is adós maradok, de Csikós úr nem, az ő szövegszerkesztőjéből olvasható egy zanzásított szösszenet a lényeggel a W113 kódú, Pagoda becenevű Merciről. Ezen felül leltem egy kitűnő, dokumentumvideót is a járműről, tessenek fogyasztani!


Régen minden...
Míg jelen postunk tárgya, a regular wheel verzió mindössze 1966 és 1969 között készült, mindössze kétféle változatot tudott felvonultatni, a krémszínűt és a fehéret. Az én konkrét darabom az előbbi. Sajna közel sem makulátlan, a vonóhorgát is cirkumveniálták valamikor élete során. Az eltelt öt évben arra is rá kellett ébrednem, hogy a fentebb linkelt, korábban tárgyalt Superfast kerekű változatból dögletesen sok variáció létezik, annak ellenére hogy csak három évig kínálták. Kezdetben nem molesztálták a karosszériát és a vékony Superfast kerekeket illesztették alá, majd később szabtak óriási kerékjárati íveket, hogy a széles kerekek is aláférjenek. Az én példányom afféle köztes lépcső, keskeny kerekekkel, de már rút, nagy kerékjárati ívekkel. És akkor még nem is beszéltünk a rengeteg színvariációról!

 Csajozós. Nagyon! És az ajtajai is nyílnak.
 Kell nekem a transitional változatból is egy, ilyen kerékjárati ívekkel!
A beltér elnagyolt, ami egy kabriónál nem a legszerencsésebb, de 47 évvel ezelőtt nem volt jellemző, hogy részletesebb műanyagöntvényeket készítettek volna kisautókhoz. A vonóhorog megcsonkítója nem én voltam!

2 megjegyzés:

pittlaren írta...

Imádom az ilyen patinás darabokat!

Szvsz, ezekhez az RW kerekek mégg jobban is passzolnak, mint a vékony SF-félék.

Sam. Joe írta...

Szerintem is ez a legjobb, de nagyon szeretnék egy molesztálatlan karosszériás vékony SF kerekűt is. Remélem ahhoz nem kell majd még 4-5 év!

Megjegyzés küldése