Oldalak

2013/03/30

Átalakítás: Matchbox MB-03 - Porsche 911 Turbo

Jelen pillanatban a Porsche márka vezeti a messze a blogunkon a mennyiségi listát a névhez tartozó bejegyzések tekintetében. Ettől függetlenül egy friss, a márkához tartozó bejegyzés is tartalmazhat még újat. A Porsche 911 versenyváltozatainak egyik ikonikus példánya – a Martini és a Rothmans változatok mellett - a Jägermeister Porsche. Talán nincs is olyan méretarány amelyikben nem létezne ez a feltűnő darab. A Matchbox kivételével. Itt még - okai sejthetők - ezidáig nem volt ilyen mintás verzió. Ezidáig! Mert most már ilyen is van.

Jägermeister színek

Magáról a Matchbox változatról, az eredeti autó történetéről már bőven volt szó korábban. A kocsi olyan alapműnek számít, ami megérdemelte bőven a részletes műleírást. Viszont az eredeti Jägermeister versenykocsiról egy pár adatot összegyűjtöttem. A hetvenes évek közepétől a német Jägermeister szeszesitalt gyártó cég úgy döntött, hogy a motorsportot is szponzorálni fogja. Elsősorban a BMW és a Porsche csapatok jöttek szóba, amikor hosszú távú reklámlehetőségben gondolkodtak. A Le Mans, GT, DTM kaliberű autókhoz adták a nevüket, pénzüket és nem utolsósorban a harsány narancssárga színt. Az Autosport nevű magazin szerint minden idők húsz legjobban figyelemfelkeltő és megjegyezhető versenyautó dekoráció közé tartoznak a Jägermeister-narancs versenygépek. Azok közül is talán a Porsche az amely leginkább összeköthető ezzel a dizájnnal.

Jobbára inkább jó eredmények és sikerek jellemezték az együttműködést. És ez gondolom reklámértékben is igencsak kimutatható, hiszen napjainkban is készülnek ilyen dekorral Porschek. Az első kettő ilyen színű gép 1976-ban a 930-as kódú volt, a maga hathengeres, háromliteres, 485 lóerős turbo motorjával, a World Car Championship versenyeken a Group 4 katergóriában (Max Moritz Team).

Alapszín felhordva, jöhet a dekoráció

Lehet, hogy csak én látom így, lehet, hogy már más is megjegyezte, de a Porsche 911 Turbo Matchbox változata kissé vaskosabb megjelenésű, mint az életnagyságú példányok. Talán még pontosabban a kaszni van túl magasra emelve a talajhoz képest. Azonban így sem mutat rosszul. A tömzsi, de még arányos megjelenés kellő sportosságot kölcsönöz neki. Részleteiben is elfogadható. Sokféle dekorációval adták már ki, de mindegyik csak a fantasy keretein belül volt, valós matrica a Porsche jelvényen kívül nem akadt, maximum szponzorokra jellemző színösszeállítás. 

Matricástul, lakkozás után

A hozzám került lejátszott donorban egyből megláttam a versenyautót. Ennek megfelelően láttam neki a felújításnak. Különösebb munka nem volt vele, nem találtam nagyon leromlott részeket. Ennél az átalakításnál is inkább a helyes és méretarányos dekoráció elkészítése volt a fő poén. Az eredeti autón levő minták beazonosításával, megkeresésével, letöltésével, a szükséges átszerkesztésével és méretarányos kinyomtatásával foglalkoztam főleg. Nem egy érdektelen feladat, izgalmas volt megtalálni a megfelelő minőségű dekorációs elemeket, majd azokat megfelelő formában összehozni az autóval. Ráadásul úgy, hogy - szokás szerint - még egy, a készítőjére jellemző egyedi elem is belekerülhessen észrevétlenül.

Így most már a Matchbox Jägermeister Porsche 911 Turbo is létezik és beáll a Matchbox Memories Porschéinak sorába a többi híresség mellé. Mondhatnám (ha nem lennék ennyire szerény), hogy hiánypótló darab, de talán helyesebb volna úgy fogalmazni, hogy sorozatindító. Talán más is kedvet kap és egy-egy híresebb dekort rávarázsol a kiváló alapra. Arról nem is beszélve, hogy számomra ez az autó a minden idők egyik nagy etalonja, az örök kedvenc.

Arany színű felnik illenek hozzá
 
Kissé magas ahhoz képest ahogy eredetileg a Porschekat ismerjük
Testvérek között is szép
Cégen belüli konkurencia
Talán az eredeti turbonak a kerékszélesítése erőteljesebb
A jellegzetes és soha nem múló Porsche profil

10 megjegyzés:

porsche írta...

Jól néz ki, de egy kis ültetést még tényleg elbírt volna.

wmormo írta...

Majd a következőnél ültetünk...

Sam. Joe írta...

Az átalakításról a véleményemet csak és kizárólag lelkes, de annál otrombább indulatszavakkal tudom kifejezni, de nem teszem, mert ez egy családbarát blog és itt nem írunk ilyesmiket még kommentben sem. 8-)

Névtelen írta...

Szép munka!

A magasságából adódóan a következő lehetne akár ilyen is ;): http://fyidesigndept.com/wp-content/uploads/2010/07/1980_Porsche_911_953_Rothmans_Rally_Tribute_For_Sale_Front_resize.jpg

Én is megcsinálnám, csak donor és színes nyomtatópatron hiányában nehézkes..

wmormo írta...

A fejemben már ott van ez a verzió is - többek között.

Andrew0807 írta...

wmormo: Most ugrott be, hogy ha azt is összehozod, akkor Convoy kerekekkel lehetne hangsúlyozni a terepjáró jelleget.

Névtelen írta...

Én is arra a kerékre gondoltam, esetleg még ez lehetne szerintem: http://www.matchbox1-75.com/images/wheels/MBwhl-6spu-bksv.jpg

Sam. Joe írta...

Szerintem akár Convoy kerékkel, akár azzal csinálja meg Wmormo, amit Bog Zoo mutatott, a Rothmans festés ütni fog! Amúgy nekem volt szerencsém látni élőben azt az autót. A hátsó ablak mögé tett egészségügyi dobozt nem kicsit olvasztotta meg a nap. 8-)

Tommi írta...

Joe. Nem a nap olvasztotta meg azt az EÜ-dobozt. ;-)

Egyébként nekem a Rothmans-ből Henri Toivonen 1984-es raliautója kéne, nem a Dakar-verzió.

wmormo írta...

Csak szépen sorban azokkal a verziókkal...

Megjegyzés küldése