Oldalak

2011/06/10

Matchboxon kívüliek: Hot Wheels 2010 Performance Series #10 - '56 Ford F-100 Panel Delivery

Szeretem, amikor ugyanazt, a szívemnek amúgy kedves járművet megmintázza több gyártó is és mindegyik remek munkát végez. Jelen esetben szóba sem jön az összehasonlítás, hogy a két Mattel zászló alatt hajózó márkánál – fogalmazzunk így – merítettek-e a másik munkájából, mert annyira egyértelműen, már az első látásra eltér a kettő.

Az 1956-os Ford F-100 Panel Delivery-t már sokszor tárgyaltuk e lapokon, mert porsche kolléga és én is lelkes hívei vagyunk a Matchbox-féle értelmezésének. A 2008-as premiermodellnél foglalkoztunk a modelltörténelemmel is, aztán szerepelt itt 5-packból, a negyvenéves jubileumi kiadásból, illetve a 2010-es amerikai 1-100 szériából való verziója is. Egyik szebb mint a másik, nem is vitás.

A Hot Wheels értelmezése más. A Matchboxnál szemlátomást igáslovakat mintáztak meg, a HW azonban tuningverdát kreált. Igazság szerint a modell egyáltalán nem új, 1999-ben debütál és azóta tengernyi változata készült, visszafogottabb és harsány festéssel egyaránt. Talán a korának köszönhető, hogy működő részletet is találunk, az egész orrszekció – igazi Street Rod mutatvány az ilyesmi – egyben nyílik előre.

Az én példányom a 2010-es modellévből való és ami a festését illeti a nem éppen a visszafogottabbak közül való, hangyányival gyengébb, mint az elképesztően dögösek, de mindenképpen még a pszichedelikus elmebajon innen. Én teljesen hajlamos vagyok elhinni róla, hogy a gyújtógyertyás cég promó-mobilja.

Tulajdonképpen az a szép a kisautókról blogolásban, hogy gyakran az ember a szuperközeli képeiről szembesül azzal, hogy mennyi hibája is van annak a járgánynak, ami még a boltban hibátlannak tűnt. Az én példányomon van gyári hibából bőven: elmázgált és félrenyomott festés és törött alváz is. Azt már fel se rovom neki, hogy a nóziját pokoli nehéz volt kinyitni és visszazárni pedig lehetetlen, a felfüggesztési pont egyszerűen nem adja ki. A beltér iszonyúan elnagyolt, a Matchboxnál – sajnos – mostanában divatba jövő „minden króm” kivitel mentén készült.

A hibáival együtt engem teljesen megvett kilóra. Az összhatás tökéletes. Egyet fogtok velem érteni, ha megnézitek azokat a képeket, amit egy hasonlóképp porig ültetett, szénné tuningolt eredetiről készített szerető gazdija!

Kicsit félrenyomott festés...
Picit lógó nózi...
De az összhatás remek! A 2010-es csomagolás csak '56 Ford-nak hívja, de mi tudjuk, hogy ez egy F-100 Panel Delivery.
A pöttyet elmázgált festésből és az öntési hibából szabad szemmel semmi sem látszik.
Az egyik kipufogóját már a gyárban sikerült letörni az alvázról!
Itt jól látszik a bibi. Ez hogy a túróba sikerülhetett?

Képek egy kísértetiesen hasonló eredetiről. Ez már Új-Zélandon ijesztgeti a birkákat...

3 megjegyzés:

porsche írta...

A bal kipuff nálam is beteges, de még pont nem törött le.

Andrew0807 írta...

Ez volt az utolsó, aminek még nyitható volt a motorháza. Szerintem is teljesen rendben van.

Sam. Joe írta...

Jól értelek, a későbbi verziókon már nincs meg ez a részlet?

Megjegyzés küldése