Hálátlan feladat egy olyan autóról írni, amit mindenki mint bűnözőmobilt tart számon és ha még ez nem volna elég, akkor még egy önértékelési zavarokkal küzdő, duplanullás média**ci is rombolja a márka imázsát bravúros parkolási szokásaival.
SAV
Az első generációs BMW X5-ös, azaz az E53-as 1999-ben jelenik meg. A cég Sports Activity Vehicle-nek hívja azt amit mások SUV-nak. Ekkor még a bajorok birtokolják a Land Rovert és bőven merítenek a Range Rover technológiáiból, különös tekintettel a lejtmeneti automatikára és az off-road motorvezérlő rendszerre. Persze a BMW a saját alkatrészes bödönében is turkált az X5 létrehozásakor, sok alkatrésze az E39-es ötösből, illetve más BMW-kből származik. Az első generációs X5-ös állandó összkerékhajtással bír, de a „BMW az a hátsó kerekeit hajtja” ars poeticát reprezentálandó a nyomaték 62 százaléka hátulra jut. Az autót egyébként a cég amerikai üzemében gyártják, amire ugyanaz a magyarázat, mint a Mercedes-Benz ML sorozatának esetében: az aszfaltterepjárók legnagyobb felvevőpiaca az Egyesült Államok. A 2006-ig gyártott autót hajthatja 3 literes sorhatos, illetve 4,4-, 4,6-, 4,8 literes V8-as, illetve 3 literes, sorhatos dízel erőmű. A váltója öt, vagy hatsebességes manuális, illetve automata. A forma annyira időtálló, hogy sem az első generáció ráncfelvarrása, sem a második generáció nem változtat rajta sokat.
Már megint egy jó Welly
Félek, hogy a fekete belterű, fekete kisautóról készült képek nem fogják jól visszaadni a részleteket, azok csak szabad szemmel szemlélve jönnek elő. Hosszas, az eredetiről készült képekhez hasonlítgatás után jöttem rá, hogy ez egy első generációs X5-ös – a motorház dudorai voltak árulkodóak –, de ez nem a kisautó hibája, ennyire hasonlítanak a különböző kiadások. Az 1:6x méretarányban teljesen elégedett vagyok vele, még a beltere is kifogástalan. A BMW embléma – mint ahogy az X5 felirat a hátulján – jó méretű és jó helyen van. Ezek a felnik kifejezetten jól állnak az autónak, némileg még hasonlítanak is, a BMW egyik gyári keréktárcsájára. A következő Welly – ígérem – most már egy gyengébben sikerült darab lesz, mert különben nem lesz mire alapoznom azt az állítást, hogy a kínai cég inkább mennyiségi, mint minőségi gyártó. Ezt a példányt is csavar tartja össze és nem szegecs, úgyhogy megint szolgálhatok „robbantott” képekkel.
Welly BMW X5. A felnik jók, a részletek a helyükön, a kis BMW embléma pedig csillagos ötös. Még a motor lökettérfogatát jelentő szám helyén is van egy pici foltocska az A-oszlop alatt!
A beltér is teljesen oké. Sohasem fogjátok elhinni, hogy a Wellyt amúgy nem mint minőségi gyártót tartjuk számon.
A kis X5 felirat is a helyén.
Ez is csavaros, így szétszedtem. Az alváz és a beltér két darabból van...
...az összenyomott szendvicsszerkezet tartja a helyén a tengelyeit. Ezt már nem akartam szétbombázni.
A karosszéria és háttérben az alváz.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése