Nincs mese, kénytelenek vagytok együtt élni a ténnyel, hogy teljesen odáig vagyok az 1957-es – meg az 55-ös, meg 56-os – Chevykért, ezek itt nagy számban, sokféle változatban fognak felbukkanni – előzmények, meg típusismertető itt. Azt is be kell vallanom, hogy nagyjából úgy vagyok velük, mint Gombóc Artúr a csokival, és van ebből a típusból jó, rossz és csúf is. Ez alkalommal amit elétek szeretnék tárni az semmiképp sem jó, talán még nem rossz, de picit legalábbis csúf.
Nem akarom megbántani a Corgi rajongókat, de erre a kabrió példányra nem lehet büszke a gyártó. Van egy sanda gyanúm, hogy ez már a Corgi 80-as évekbeli vergődése során készülhetett, erre utal az alvázon olvasható „Made in Singapore” felirat is. Mint a mellékelt ábra mutatja, az autó meglehetősen elnagyolt. Az apró részletek lemaradtak, ami különösen az első fertályán zavaró. A díszes, krómozott hűtőrács és lökhárító a belőle hiányzó díszléctől olyan, mint egy nagy hal, tágra nyitott szájjal. A beltér nem kevésbé elnagyolt. Rugózás egyáltalán nincs és a sirályszárnyak festése teljesen elrontott, nem jó helyen van. Egészen pontosan sokkal nagyobb területet fed le, mint amit kéne.
Ami mellette parkol egy ismeretlen, kínai gyártótól származó darab, ami kísértetiesen hasonló dimenziókkal bír, mint a Corgi. Az igazán vicces az, hogy a filléres darab lepipálja minőségben a „pedigrés” társát. A kerekek rugóznak, a díszes orr sokkal részletesebb és a beltérben is sikerült a Chevy eredeti, hajókerék kormányát visszaadni, még a kürt gyűrűje is megvan – csak ezt a részletet a lőrésszerű ablakokon át megörökíteni lehetetlen. Nem merem kategorikusan kijelenteni – mert elég sok részletben különböznek, de pont ennyiben is hasonlítanak egymásra kísértetiesen –, hogy a Corgi másolata lenne, de gyanús, hogy a kínai mester vetett pár pillantást a Corgira. A festését nem véletlenül hagytam utoljára: tudom én, hogy borzasztó, de valami fura oknál fogva ez a pepita borzalom, a kék csíkokkal nekem tetszik. Szerintem kisautón teljesen rendben van, persze egy igazi autó így elcsúfítva Tommiékhoz lenne való és én lennék a legelső, aki dzsihádot hirdet az elkövető ellen. UPDATE: A titokzatos darabot a Yatming gyártotta. Köszi Zsolti!
Corgi '57 Chevy Convertible. Eléggé elnagyolt, különösen az orra tájékán.
A sirályszárnyak festése teljesen rossz, a beltér szintén eléggé részletmentes.
Ismeretlen kínai gyártótól származó Bel Air kupé. Kísértetiesen hasonló dimenziókkal, de sokkal több részlettel.
A fényezésről nem nyitok vitát, az olyan amilyen, de a kerekek rugóznak és a beltér is sokkal részletesebb.
Kategorikusan nem jelenteném ki, hogy a kínait a Corgiról koppintották, ...
... mert ehhez túl sok részletben különbözik, ...
... ugyanakkor pont ennyi részletben hasonlítanak.
9 megjegyzés:
A belair nekem is nagy kedvencem ilyen kis méretben. Élőben is szép, de nem akkora favorit mint így. A Kínai darab fényezése a kockás zászlóval nem rossz, kíváncsi lennék egy hasonlóra a stampó király HW-től. HW-től a piros bel air-ed meg van már? Az nagyon szépre sikerült, semi cicoma, csak ezüst csíkozás az oldalán.
Az 1955-ösre gondolsz, ugye? Nem, sajna az nincs. Pedig tetszik. A Nomad viszont már nem, az szörnyű.
A Corgiból egész jó átalakítást lehetne csinálni.
Kínai, nem kínai az a helyzet, ez a kék úgy tetszik nekem, ahogy van...
A világoskék Yatming 1093-as.Nekem fekete alapon lángnyeles van meg.Csak a kerekeivel nem vagyok kibékülve. Zsolti
Igen, arra gondoltam, szép darab, érdemes lesz beszerezned.
Köszi Zsolti, nekem sajna lövésem sem volt mi ez.
A Yatming azért néha csinál korrekt dolgokat is, magam is birtokolok egy párat.
Ebben a méretarányban nekem csak ezek vannak meg tőlük:
http://matchboxmemories.blogspot.com/2008/01/pontiac-firebird-extravaganza-msodik.html
Megjegyzés küldése