Oldalak

2017/01/17

Matchboxon kívüliek: Hot Wheels - 1968 Corvette - Gas Monkey Garage

Akit kicsit is érdekelnek az autós műsorok az biztosan belefutott már a Discovery Channel műsorai között a Fast N' Loud - nálunk Amcsi benzinfalók néven fut - című műsorba. A tizedik évadát taposó valóságshow jellegű műsorban Richard Rawlings és a Gas Monkey Garage nevű műhelye érdekesebb napjaiba nyerhetünk betekintést. Sajnos néha az autók kicsit háttérbe szorulnak, illetve ehhez hozzá jön még Rawling úr érdekes stílusa, legalább is nekem nem túl színpatikus illető, már amennyire így a műsorban látszik. Ettől eltekintve azonban ajánlom mindenkinek, akinek esetleg elkerülte a figyelmét. Az tény, hogy elég szerencsés fickó, sokszor lel kincseket - amiket aztán néha hagy elfutni egy kisebb haszonnal -, jó üzleti érzékkel nyúl bele a dolgokba.

Egyik ilyen nagy ötlete volt, hogy felkeresi a Mattelt, azon belül is a Hot Wheels üzletágat azzal az elgondolással, hogy épít Hot Wheels stílusú autót, amit aztán esetleg belekerülhetne a kisautós termékpalettába. Nagy fába vágta a fejszéjét, ugyanis előtte még semmilyen külsős által tervezett jármű nem került gyártásba. Minden esetre sikerült nyélbe ütnie a megegyezést. A terve az volt, hogy az első, 16 darabból álló Red Line sorozatból választ egy típust és azt építi meg. Választása az 1968-as Corvette-re esett. Konkrét tervei nem voltak, de gyorsan jött az ötlet, hogy jó magasra építik meg a motort. Az alap egy 427-es motorral és négy sebességes váltóval felszerelt típus volt, aminek a motorját megdobták egy szép nagy kompresszorral, Holley karbikkal és a hozzá illó levegő beömlőkkel. Természetesen hátulra hatalmas kerekeket raktak, amihez szükség volt egy sárvédő szélesítésre is. Sidepipe volt a terv a kipufogóra, de aztán közben jött az ötlet, hogy a olyan Rodosan csak kivezetik a csöveket a kopoltyúk helyén. A belteret fehérre húzatták át, majd csillogó metálban gazdag arany fényezéssel látták el a Chevyt, amit Midas Monkey-nak kereszteltek el. Természetesen a gumikról a piros perem sem hiányozhat, amiket egyedi felnikre húztak - elöl 18, hátul 20 coll átmérőjűek, ráadásul a hátsó 12 coll széles. Összességében nem sok a változtatás, de teljesen más benyomást kelt a széria kivitelhez képest, sikerült igazi Hot Wheelst faragniuk belőle.
A teljes adást itt megnézhetitek például itt (amíg le nem törlik innen is), vagy regisztrációval a Discovery honlapján.

Nem volt nehéz kitalálni, hogy végül gyártásba került a Corvette, egész pontosan a 2017-es eresztés első részébe került bele, ami minden részletében követi az eredeti autót. Jól mutat Hot Wheels-ként is, ám közelebbről nézve a lényeges részek eléggé elnagyoltak lettek. A motoron ugyan kivehető, hogy milyen elemekből épül fel, de szerintem nem túl szép, illetve a kipufogók is nagyobbak lettek a kelleténél. A beltér "krómságát" nem említem, sajnos az már egy ideje gyakori jelenség a Mattel kisautóinál. Gondolom a nagy hátsó kereket és a hozzá illő sárvédőt nem esett nehezükre lemodellezni, ezen a téren otthon vannak. Külön érdem, hogy kapott négy pöttyöt hátra lámpa gyanánt, illetve a The Midas Monkey felirat is ott van közöttük, amit egy Gas Monkey-os rendszámtábla egészít ki. A gyengeségei ellenére azonban szerintem pofás kis darab, kíváncsi vagyok, hogy megmaradnak-e ennél az egy kivitelnél, mint TV-s autó, vagy esetleg lesz belőle egyéb színváltozat is.

 A leglátványosabb része egyértelműen a hatalmas motor
 Nincs Hot Wheels nagy hátsó kerék nélkül
 A hátuljára is felkerült aminek ott a helye
 Minden rajta van amit nem szeretek, de valahogy működik a dolog és tetszik
 Hot Wheels - 1968 Corvette - Gas Monkey Garage
Az eredeti. Ezen a képen minden módosítás szemügyre vehető.

1 megjegyzés:

nascar3 írta...

Jó a cikk. Piros,fehér,kék verseny kivitel jöhetne.

Megjegyzés küldése