Oldalak

2015/06/24

Matchboxon kívüliek: Welly/Autotime (VAZ 2121) LADA Niva

Utolsó ladás bejegyzésem következik (egyelőre). A három beszerzett gyártmány közül, ez a legrégebben a LADA kínálatában lévő típus.

VAZ 2121
A tervezés már a gyár felhúzása után beindult, mivel a vezetés úgy gondolta, hogy a Zsiguli mellett szükség lenne egy terepjáróra is. Hiszen bármennyire is erősítették meg az első típust, rengeteg olyan út van Oroszországban, ahol csak összkerékhajtással lehet boldogulni. Az első koncepció 1972-re készen is volt. A "Krákágyil" fantázianevet viselő tanulmányautó kialakításában még közelebb állt a klasszikus Willys Jeephez, mint ahhoz a típushoz, amit mi Niva-ként ismerünk. 1973-ban már egészen közel jutottak ahhoz a Nivához, ami szériagyártásba került, de még mindig volt rajta finomítani való. 1974-ben már abszolút szériaközeli volt a típus. Érdekes viszont, hogy elöl még nem volt meg az egybefüggő index-helyzetjelző a fényszórók felett, illetve hátul még a 2103 lámpái voltak, két nagy külön tolatólámpával. Végül 1977-re került gyártásba, megkapva a 2106 hátsó lámpáit és 1992-ig gyakorlatilag változatlan formában készült az első generációs Niva, amikor megtörtént a modellfrissítés. Ez összességében annyit tett ki, hogy a motor 1700 köbcentisre hízott - később injektort is kapott, a csomagtérfedél nyílása megnőtt és a hátsó lámpák megváltoztak. A Nivát a mai napig gyártja az AvtoVAZ konszern, készülnek az Euro 6-os környezetvédelmi normát is teljesítő változat elkészítésére és európai bevezetésére.

Ugyanez kicsiben
Azt kell mondanom, hogy az eddig bemutatott Autotime Ladák közül ez sikerült a legjobban. Minden a helyén van, aminek a helyén kell lennie.

 Abszolút hozza az eredeti formát.
 Az 1.8 feliratra nem találtam magyarázatot.
 Kicsit talán alacsony az alja.
 Cirillbetűs típusjelzés.
 A műszerfal felejthető részlet, ha összehasonlítjuk az 1:1 méretarányúval.
 Szintén cirill felirattal díszített a doboza.

3 megjegyzés:

Játékdoki írta...

Nem vezettem a típust, de utasként sokat ültem benne. Szántóföldön mentünk vele, úttalan utakon. Nagyon jó terepjáró képességei vannak, a mai napig elfogadnék egyet. :-)

RÁJEN írta...

Ez klassz ám, csak a kereke nem jön be. MB-kereket alá, a Convoy jó is lesz!

Sam. Joe írta...

Rájen: Maradj vételen! ;-)

Megjegyzés küldése