Ma rettenetesen ki fogok
osztani egy kisautót az iszonyú magasra tett mérce mentén, de
csak azért mert egy prémiumgyártó, prémiumtermékéről van szó.
Világautó
Fussuk
meg a kötelező köröket! Én is meglepődtem, hogy Ford Focusban
mennyire jól ellátott terület is vagyunk, amikor ehhez a posthoz
szedtem össze a háttéranyagot. (Mental note: ez már kritikus
tömegnek számít, itt az ideje bővíteni a Bubba-Gump listát! UPDATE: Ezt időközben meg is csináltam!)
Típusalapozó egy
2002-es kiadású Matchbox mentén
jó kiindulópont első generációs Focus ügyekben. Ugyanez,
Superfastként
újraöltöztetve 2006-ból.
Egy rákattintást talán megér egy
1999-es, 5-ös csomagból szalajtott verzió
is. 2010-ben került egy Tesco-ban kosárba ez az értelmezés,
aminekelképesztően rútak a kerekei és bár Tesco márkás, a gyártója a RealToy.
Ugyanez gyárilag
szép kerekekkel és piros színben,
még mindig a RealToy által gyártva, de FastLane márkanév alatt.
Valamint a Majorette WRC értelmezése. (És ezek csak az első generációból való, 1:6x méretarány
körüli darabok.)
Az amerikai brit
A
Johnny Lightning, mint gyártó
után ebből a postból érdemes tájékozódni,
az e lapokon eddig megjelent JL
termékek pedig itt vannak csokorba fogva
– technikai kényszerűségből köztük ez a post is.
Hogy
2010-ben a JL miért fordult az európai Ford felé, számomra
rejtély. Szemlátomást igyekeztek ugyanarról az öntőszerszámról
két bőrt is lerántani, de alapvetően a versenyautóra –
megkockáztatom, hogy nem is sikerült rosszul – jellemző
részletek kaptak nagyobb hangsúlyt amikor megmintázták, hogy
aztán ugyanezeket lázasan megpróbálják eltüntetni a rendőrségi
verzióról.
A
festés és a rendszám alapján egészen biztosra vehetjük, hogy
brit rendőrautót szerettek volna faragni a Focusból. Most
következik egy rahedli „de”. Bármiféle rendőrség járművének
ez a ralira szabott Focus túl „spoileres”, túl „küszöbös”
és géptető pedig túlságosan is kilyuggatott – ez utóbbit
festékkel igyekeztek takarni. Túrtam a netet, de háromajtós Focus
járőrautót nem leltem brit színekben, szóval a kivitel maga már
a „nem valószínű” kategóriában indul. A hátsó
rendszámtábla egyértelműen a brit szabványt követi, kivéve a
színét, ami sárga kéne, hogy legyen. A beltér valami
elképesztően szép és részletes, apró bibi, hogy a kormány bal
oldalon található, ami egy a szigetországban szolgálatot
teljesítő járőrautó esetében jelentős baki. A napfénytető is
nagyjából úgy kell egy rendőrautóra, mint tanyára a villany –
mondjuk raliautóra is pont annyira. A teljesen átlátszatlan
ablakok a b-oszlop mögött bombasztikusan állnak egy versenygépnek,
de rendőrautón szokatlanok.
Hiába
vannak klassz részletei – fényhíd, a feketére vett, ötküllősnek
látszó, de gyakorlatban egy darabból lévő kerekek, a részletes
beltér – valahogy az összhatás olyan autót ad ki, ami olyan,
mint amit egy streetracer hülye gyerektől foglaltak le és abból
faragtak volna járőrkocsit.
Ha
mindezt az 500 forintos árfekvés környékén mutatja be bármelyik
gyártó, nem lennék vele ilyen szőrösszívű, de kérem ez Jim
Be... izé... Johnny Lightning, árban ettől messze északra! Azt
hiszem impulzus vásároltam, kicsit – de tényleg egy kicsit –
bánom is.
Nagyon igyekeztek, hogy eltüntessék az öntvény raliautós részleteit. Vizsgáljátok meg csak alaposan azt a géptetőt!
A festés egyértelműen a Nagy-Britanniában használatban lévőt követi. Ehhez képest - mint jól látszik - bal oldalon van a kormánya.
Viszont szép fényhídja van. A b-oszlop mögötti gengsztersötétítés megint valami olyasmi, amit nem gondolok jellemzőnek egy rendőrautón.
Rommá aljasítottam ezt a képet, hogy jól látszódjon, hogy milyen szép a belseje. Itt jól látszanak az ötküllős kerekek, amik amúgy "egybekerekek".
A rendszámnak sárgának kéne lennie.
Rendőrautóra - meg mondjuk raliautóra is - annyira kell a napfénytető, mint tanyára a villany!
Ebből származódik a járőrautó. Raliautónak sokkal hihetőbb, de az a vasalódeszka, az brutális!
2 megjegyzés:
Kéne. :-)
Tommikám, elcserélhető a cucc... ;-)
Megjegyzés küldése