A Matchbox Mercuryk
történetét onnan szeretném folytatni, ahol
utoljára befejeztem, ami pont egy kattintásnyi távolban van innen,
úgyhogy mindenféle „ez történt az előző részekben” kitérő
nélkül haladjunk tovább a sztoriban!
Majd kijavítotok ha
tévednék, de nem tudok még egy olyan Matchboxot, aminek egyetlen
változatán – gondolok itt pusztán a kombi Commuterre, ha
beleszámítjuk a
szedán Park Lane-t, akkor még durvább a helyzet – ennyi
változtatást eszközölt volna a cég. Kezdetben volt a
regular wheel verzió, követte a vékony
kerekű Superfast minimális változtatásokkal, hogy keletkezzen
belőle kibővített hátsó kerékíves verzió is – na ilyenem
nincs – aztán meg valami, amihez megint változtatni kellett az
öntvényen – ezt tartogatom mára –, illetve a végére egy
rendőrségi változat amit majd a nem olyan távoli jövőben
szeretnék elétek tárni. Mindez belesűrítve az 1969-1974 közötti
időszakba! Szerintem a cég pénzügyesei korán halhattak
akkoriban, mert tudva azt, hogy a változatokhoz szükséges
szerszámok előállítása borzalmasan sokba kerül, 5-6 év alatt
folyamatosan cserélgetni ezeket összesen két termékhez, egyenes
út az infarktus közeli állapothoz.
De mi változott az
utolsó civil verzión? Először is piros lett. Aztán szélesebb
kerekeket kapott. A beltér a kandikáló kutyákkal változatlan, de
a szélvédő már a rendőrségi változaté – igen, ez az amit
későbbre tartogatok –, látszanak benne ugyanis a megkülönböztető
jelzések helyei. A karosszéria változott, a c-oszlop tájékán
„csíkok” nőttek rá, amit én tetőcsomagtartónak vélek. Ezen
kívül kapott egy matricát a motorháztetejére. A leggyakoribb
változatokon a matrica valamiféle párosujjú patás fejét
ábrázolja, szerintem bika, de ha vízibivaly, akkor én kérek
elnézést! Gondolom ez leheletfinom utalás arra, hogy az Egyesült
Államok bizonyos helyein divat halott szarvasmarhák legfőbb
ékességét a motorháztetőre szerelni, aminek az okát én még
csak találgatni sem merem. Az egészen biztos, hogy aki ilyesmit
tesz, az kifinomult ízlésű ember lehet, mondjuk például
hegedűkészítő. Bikás matricát csinálni a kisautóra meg
olcsóbb volt, mint kicsi bikafejet.
1973-as Caddy kabrióból faragott pickup, szteroidozott párosujjú patás szarvaival az elején. Az örökösök árulják. A tulajdonos minden bizonnyal hegedűkészítő volt - de vállalt brácsát is - és ezzel hordta ki a készárut a megrendelőkhöz.
Hogy miért birizgálták
szegény Commuter civil változatát ennyiszer? A jó ég tudja! A
saját, személyes, a világon semmivel alá nem támasztható
összeesküvés elméletem szerint ez is a „megijedtünk a Hot
Wheelstől” reakció. Függetlenül attól, hogy az eredeti verziót
esetleg szeretjük, be kell ismerni, hogy unalmas. Hát megpróbálták
feldobni valamivel. De miért nem cserélték le inkább? Rejtély!
Ami a változatokat
illeti, itt jön az igazi elmebaj! Csupa olyasmi, amin én gyűjtőként
röhögök, más meg rajong az ilyesmiért, de pont ez a jó ebben az
egész műfajban, hogy nincs a hátam mögött egy bizottság, aki
megitéli, hogy amit csinálok az jó, vagy nem. A kedvencem az, hogy
a bika matrica csücskei kerekítettek, vagy hegyesek – ami nekem
van az a hegyes. Aztán jönnek a „hogyan sikerült bekeverni a
festéket” árnyalatkülönbségek, illetve az „elfogyott a
matrica Főnök, mit csináljunk? Eredj Fiam, hozz
a Mod Rod matricájából pár dobozzal!” verziók.
A következő részben
majd a fentebb emlegetett rendőrségi verzió következik a nagyra
nőtt kombiból, szóval maradjatok vételen!
Az utolsó civil Commuter. Piros lett, kapott előre matricát, hátra meg tetőcsomagtartót.
A hátsó kerékjárati ívet alaposan átszabták, hogy aláférjen ez a fajta kerék.
Generációk.
Generációk 2 - Az ebek maradtak, ami a legjobb ebben a kisautóban.
Generációk 3.
A Mercury sztori eddig
megjelent részei:
1968
Mercury Cougar (Regular Wheel)
1969
1970
1971
Mercury Commuter
(szélesebb Superfast kerék, tetőcsomagtartó) – Ezt a postot
olvasod most
6 megjegyzés:
Az enyém lekerekített matricás. Tervezhetem a korai nyugdíjba vonulást? :-P
Más: sose' értettem ezt a matricát az elején, ettől függetlenül nagyon örültem, mikor végre sikerült egyet becserkelnem.
Azt nem, de érezheted magad az Univerzum Császárának, pont amikor én életem első és utolsó félkarú rablózásakor nyertem kb. 1942 forintot! 8-]
A zöldből is volt kerekített sárhányójú változat vastag kerekekkel, matrica viszont csak a pirosra került.
Torlleybus: Szórul-szóra ezt írtam én is.
Bocs, akkor figyelmetlen voltam, de akkor nyilván az is világos, hogy kerek sárhányóval nemcsak vastag, hanem vékony kerékkel is készült, persze csak a zöld. Nekem piros és a rendőrségi változat van meg, meg még valami, amiről majd posztot szeretnék írni hamarosan.:)
Trolleybus: Igen, teljesen világos, ha visszakattintasz az ezt megelőző postra - linkelve a postban többször is - ott részletezem ezt is.
Megjegyzés küldése