Igyekszem elkerülni,
hogy érdektelenségbe fulladjon a blog egy-egy téma túladagolása
által, de most már úgy éreztem, hogy itt az ideje a következő
epizódnak a Matchbox Mercury eposzból.
A történet folytatódik
Mint
azt már sokszor leírtuk, 1969-ben beköszönt a Superfast éra,
köszönhetően annak, hogy a Mattel előrukkol a Hot Wheels-ekkel,
amelyek messzebb és gyorsabban gurultak, mint a korabeli Matchboxok.
Az egy évvel korábban debütáló Mercury kombi –
melyről és a hozzá mintát szolgáltató eredetiről részletesen
írtunk már itt – is átesik a beavatkozáson, hogy megkapja
az újfajta kerekeket.
Innentől
egészen 1973-ig az 1-75 szériában marad az autó, mint MB-73, de
bár a jelölése változatlan és természetesen ugyanazt a típust
mintázzák meg, nem vagyok hajlandó egy kalap alá venni őket és
ezért külön postokban szándékszom tárgyalni a verziókat –
már ami nekem megvan ezekből – mert olyan jelentősek az
eltérések.
Az
első módosított verzió a vékony Superfast kerekeket kapja meg és
az alvázon kívül nincs változtatás, a karosszéria megtartja a
Regular Wheel kerékjárati íveit is – ezt tárgyaljuk most. Az
Auto Steer funkció eltűnik – nem kár érte, szerintem ez sohasem
működött senkinek. A
színe és a beltere is változatlan, de valamikor 1970-1971 közt a
hátsó kerékjárati ívet átszabják, sokkal nagyobbra és így
csúnyábbra is, csak azért, hogy a szélesebb Superfast kerék
aláférjen az autónak. Más tekintetben a kisautó változatlan.
Sajnos ilyenem nincs, ezért képet nem tudok róla mellékelni.
A
későbbi, jelentős változtatásokról majd a következő postban!
A Superfast kerekekre váltással a Mercury kombija is megkapja az új papucsait.
Nincs szerencsém ezekkel az autókkal! A fényezése még csak-csak, de a jobboldali A-oszlopát és a szélvédőjét érte egy komolyabb baleset.
A korai változatok a vékony kerékváltozatot kapják, így a karosszérián változatlan - és szép - a hátsó kerékjárati ív. Mögötte elolvasható az öntvény anyagából kiképzett típusjelzés: "Commuter". A valósában ehhez - nekem legalábbis - nagyító kell.
Az a részlet, amivel a legjobban fel lehet dobni egy unalmas kombit, nevezetesen a csomagtartóban a két blöki is változatlan maradt.
Az új kerekek bevezetésével megnőtt a hasmagasság. Egyértelmű, hogy melyik változat melyik.
Dobozfétis. Nem vagyok dobozhalmozó, de mit nem adnék ezekért a grafikákért nagy felbontásban, hogy bekeretezett kép készülhessen belőlük!
A kisautó közel sem hibátlan, a doboz viszont makulátlan. Nem csoda, nem ugyanabból a forrásból származnak, az utóbbi a hihetetlen Barn Find kollekcióból van!
A
Mercury sztori eddig megjelent részei:
1968
Mercury Cougar (Regular Wheel)
Mercury Park Lane Police Car (Regular Wheel)
Mercury Commuter (Regular Wheel)
1969
Mercury Park Lane Police Car (Superfast)
Mercury Commuter (Superfast), korai változat – Ezt a postot olvasod most!
1970
Mercury Cougar (Superfast)
1968
Mercury Cougar (Regular Wheel)
Mercury Park Lane Police Car (Regular Wheel)
Mercury Commuter (Regular Wheel)
1969
Mercury Park Lane Police Car (Superfast)
Mercury Commuter (Superfast), korai változat – Ezt a postot olvasod most!
1970
Mercury Cougar (Superfast)
1 megjegyzés:
Tökéletes a lelki nyugalmam, amióta megvan a Regular Wheel.
Megjegyzés küldése