Oldalak

2013/12/03

Matchbox MB-73 Mercury Commuter – UPDATE

Igyekszem elkerülni, hogy érdektelenségbe fulladjon a blog egy-egy téma túladagolása által, de most már úgy éreztem, hogy itt az ideje a következő epizódnak a Matchbox Mercury eposzból.

A történet folytatódik
Mint azt már sokszor leírtuk, 1969-ben beköszönt a Superfast éra, köszönhetően annak, hogy a Mattel előrukkol a Hot Wheels-ekkel, amelyek messzebb és gyorsabban gurultak, mint a korabeli Matchboxok. Az egy évvel korábban debütáló Mercury kombi – melyről és a hozzá mintát szolgáltató eredetiről részletesen írtunk már itt – is átesik a beavatkozáson, hogy megkapja az újfajta kerekeket.

Innentől egészen 1973-ig az 1-75 szériában marad az autó, mint MB-73, de bár a jelölése változatlan és természetesen ugyanazt a típust mintázzák meg, nem vagyok hajlandó egy kalap alá venni őket és ezért külön postokban szándékszom tárgyalni a verziókat – már ami nekem megvan ezekből – mert olyan jelentősek az eltérések.

Az első módosított verzió a vékony Superfast kerekeket kapja meg és az alvázon kívül nincs változtatás, a karosszéria megtartja a Regular Wheel kerékjárati íveit is – ezt tárgyaljuk most. Az Auto Steer funkció eltűnik – nem kár érte, szerintem ez sohasem működött senkinek. A színe és a beltere is változatlan, de valamikor 1970-1971 közt a hátsó kerékjárati ívet átszabják, sokkal nagyobbra és így csúnyábbra is, csak azért, hogy a szélesebb Superfast kerék aláférjen az autónak. Más tekintetben a kisautó változatlan. Sajnos ilyenem nincs, ezért képet nem tudok róla mellékelni.

A későbbi, jelentős változtatásokról majd a következő postban!

A Superfast kerekekre váltással a Mercury kombija is megkapja az új papucsait.
Nincs szerencsém ezekkel az autókkal! A fényezése még csak-csak, de a jobboldali A-oszlopát és a szélvédőjét érte egy komolyabb baleset.
 A korai változatok a vékony kerékváltozatot kapják, így a karosszérián változatlan - és szép - a hátsó kerékjárati ív. Mögötte elolvasható az öntvény anyagából kiképzett típusjelzés: "Commuter". A valósában ehhez - nekem legalábbis - nagyító kell.
 Az a részlet, amivel a legjobban fel lehet dobni egy unalmas kombit, nevezetesen a csomagtartóban a két blöki is változatlan maradt.
 Az új kerekek bevezetésével megnőtt a hasmagasság. Egyértelmű, hogy melyik változat melyik.
 Dobozfétis. Nem vagyok dobozhalmozó, de mit nem adnék ezekért a grafikákért nagy felbontásban, hogy bekeretezett kép készülhessen belőlük!
A kisautó közel sem hibátlan, a doboz viszont makulátlan. Nem csoda, nem ugyanabból a forrásból származnak, az utóbbi a hihetetlen Barn Find kollekcióból van!


A Mercury sztori eddig megjelent részei:

1968
Mercury Cougar (Regular Wheel)
Mercury Park Lane Police Car (Regular Wheel)
Mercury Commuter (Regular Wheel)


1969
Mercury Park Lane Police Car (Superfast)
Mercury Commuter (Superfast), korai változat – Ezt a postot olvasod most!

1970
Mercury Cougar (Superfast)

1 megjegyzés:

Andrew0807 írta...

Tökéletes a lelki nyugalmam, amióta megvan a Regular Wheel.

Megjegyzés küldése