Oldalak

2013/09/07

MB-41 Ford GT40 – UPDATE

A fantasztikus Ford GT40 történetét – melyet az szült, hogy II. Henry Ford megorrolt Enzo Ferrarira – már részletesen tárgyaltam a múltban. (Jelen post alkalmából frissítettem és leporoltam azt a postot.)

Ott szó esett arról, hogy a Matchboxnál többféle változatban is megjelent a GT40. Kezdetben volt a Regular Wheel változat, ami egyrészről megtekinthető a fentebb már linkelt postban, egy olyan képében ami vagy elképesztően ritka, vagy hamisítvány. Ebből egy gyakori változat, de irtózatosan lepusztult példány megtekinthető itt. Tudni kell róla, hogy mint azt írtam, gyagyaság van a fenekére írva, miszerint „Ford G. T.”, ami semmilyen szempontból sem jó, de mindenképp azt a verziót jelenti, ami 1965 és 1969 közt szerepelt az 1-75 szériában.

2008-ban bizonyosan megjelenik ugyanez az autó a Best of British szériában – ami nem összekeverendő a valóságban és Matchboxként is 2005-ben debütáló Ford GT-vel. Természetesen ez egy új öntvény, de hogy máshol mikor és hol szerepel, azt nem tudom megmondani, mert az amúgy forrásnak használt oldalak is kutyulják őket – nem csoda, nagyon hasonlóak.

Viszont a Superfast éra beköszöntekor elkészült ennek is a transition verziója, vékony Superfast kerekekkel, ami eddig nem szerepelt e lapokon, hiszen nem volt ilyenem. Eddig. Nagyon tetszik, hogy úgy készítették el az új alvázat hozzá, hogy nem bántották a karosszériát, nem szabták át a kerékjárati íveket, hiszen nem kellett, a RW-hez is óriásiak voltak azok már. Viszont ha már az eredeti, RW verziónál hibáztak, akkor következetesek maradtak, a transitionalnál is rossz a felirat az alvázon, maradt „Ford G.T.”, ami változatlanul nem jó, és változatlanul az eredeti, legendás autót jelöli, amit Ford GT40-nek hívtak.

Sajnos ez a példány sem makulátlan – bár közel sincs annyi és olyan nagy hibája, mint amit a fotók mutatnak. Ismert tény, hogy a fényképezőgép előszeretettel nagyítja fel a kisautók hibáit – és ez kivételesen nem vicc.

A Superfast GT40 mindössze 1970-ben és 1971-ben szerepel a kínálatban. Charlie Mack – aki nagyjából követi a Matchbox hibás jelölését és Ford GT-nek hívja – 14 változatot sorol fel, jellemzően 12-25 dollár közé taksálva őket, de van egy verzió, ami egy szettben volt és 600-800 dollár közé teszi az árukat. Ehhez jönnek még a bolgár és a magyar változatok, szóval változat mint a tenger, azzal együtt én nem szoktam beléjük botlani minden börzén.

 Közel sem hibátlan, de nagyon örülök neki, hogy van!
 Nem kellett átszabni hozzá a karosszériát, hogy Superfast kereke legyen. A háttérben az pont a 2005-ben debütáló, Ford GT premiermodell. Nem is olyan nagyon régen szerepelt itt.
 Motorblokk az üveg alatt.
A hátulja a kidörgőkkel.

1 megjegyzés:

pittlaren írta...

Ez még várat magára, hogy levadásszam.

Ez a fehér, vékony SF kerék a legszebb variáció, a piros annyira nem jön be nekem, viszont az RW-re ácsingózom. Kb. annyira is vagyok sárga (az irigységtől:) mint amannak a kereke....

Megjegyzés küldése