Olyankor jövök rá, hogy nem
mostanában kezdtem el blogolni kisautókról, amikor egy olyan
verdáról írok, amivel már foglalkoztunk és visszakeresem a
korábbi anyagokat róla. A PT Cruiserrel először 2009-ben
foglalkoztam – atyaég! –, a blog meg mostanában múlt 7 éves –
atyavilág!
Kicsit sárgább...
Az eredeti
autóval kapcsolatban a
korábban leírtakhoz képest nincs sok mondanivalóm azon túl,
hogy változatlanul tetszik és akár mindennapi járós autónak is
elfogadnám, meg hogy azóta a Chrysler majdnem csődbe ment, de
megmentette a Fiat. Szóval ezt a részt bátran átugorhatjuk, mert
az eredeti bemutatóját már akkor is outsource-oltam Winkler
Robinak. (Juszt se teszek ide linket, kattintsatok át érte!
Lekattintáslotyók vagyunk, ez van!)
A Maisto PT
Cruiser értelmezése Tommi kolléga istállójából igazolt át
hozzám és azt hiszem sejtem, hogy ő miért nem tartotta érdemesnek
arra, hogy megtartsa. Az inkább mennyiségi, mint minőségi gyártó
Maistóról már sokszor megírtuk, hogy el
tud sülni a kezük, ha nagyon akarnak – mi több a
Trabant 601 értelmezésük meg egyenesen hiányt pótol. Hát
most nem sült el! A PT Cruiser külsejével semmi bajom sincs, sőt!
Olyan részleteket is kialakítottak rajta, amit manapság sokkal
nevesebb gyártóknál is festékkel szokás elintézni, ahol meg
festéket használtak, azzal sokkal nevesebb gyártók egyáltalán
nem szoktak foglalkozni. Az öntvény jóindulattal is csak jó
közepes, az ablaknyílások itt-ott egészen csúfra sikeredtek. A
kanárisárgához ezek a krómkerekek szerintem kifejezetten jól
mennek, még azt is megkockáztatom, hogy tetszik. A beltér hiányát
a teljesen átlátszatlan ablakok hivatottak palástolni, ami nagyon
sokat levon az élvezeti értékéből. Csak az menti meg, hogy
szerintem az, aki egy ilyen színű PT Cruisert vezet, az simán
képes arra is, hogy ilyen átlátszatlan gengszterfeketére
matricáztassa az ablakait – például az én sógorom pont ilyen
srác.
A Maisto PT
Cruiser amúgy viszonylag nagyocska. Sohasem voltam jó az ilyesminek
a megsaccolásában, de a
közelmúlt postjaiból még az asztalomon ácsorgó járgányokhoz
hasonlítva úgy 1:58 körülire saccolom. Nem a legjobb
teljesítménye a gyártónak, de míg nincs más Chrysler PT Cruiser
az 1:64 közeli méretarányban addig ennek is örülök.
Az első, ráncfelvarrás előtti PT Cruiser. A Maisto ezt mintázta meg és nem vétett olyan hibákat, amiket az olcsó játékszer kategóriában volna képem nekik felhánytorgatni.
Egy pici festéket én még igényelnék ide-oda, de az látszódna az árán is.
A teljesen átlátszatlan szélvédő fedi el a beltér hiányát. Kár érte, bár ebben a színösszeállításban teljesen hihető.
Ne vegyük észre, hogy hová került az a hátsó ablaktörlő és akkor nem fáj.
6 megjegyzés:
Azért vándorolt Hozzád, mert nekem van egy másik példányom. :-)
Én már rádsóztam egy jobb PT-t emlékeim szerint. ;)
Az is igaz, hogy van egy Motormax gyártmányú PT-m is, de Maistoból is van még egy, ezért került eladósorba (majd landolt Joe-nál) ez a sárga. :-)
TSZA-nál túrtam ki egy kék motormaxot emlékeim szerint Joe-nak.
Tényleg. Még tavaly az utolsó börzén. Azon valami cukorkás, vagy milyen minta van. :-D
Annyira ciki, hogy sokkal jobban tudjátok, hogy mi van meg nekem, mint én... 8-)))
Megjegyzés küldése