Oldalak

2012/06/28

Matchboxon kívüliek: Johnny Lightning #273 1964-1966 Volkswagen Beetle

Ha van autó e földkerekén, amit mindenki nemtől, kortól, faji hovatartozástól függetlenül megismer, az bizonyosan a Volkswagen Bogár. Nem is pocsékolnám a biteket típuselemzésre, szerepelt már nálunk korábban is jó sok gyártótól Käfer, akkor is igazoltan ellustálkodtam egy Totalcaros cikkre mutató linkkel a dolgot – fellelhető a linkelt postban. A mostani post egy olyan gyártótól származó változatról szól, melyet leginkább az amerikai autók megmintázásáról ismerünk.

Hanging Ten
Teljesen megértem, hogy egy amerikai kisautó-manufaktúra VW Bogarat készít, pont annyira része az ottani kultúrának, mint Európában – a kaliforniai szörfös szubkultúrát meg ne is említsük! Illetve! Mit is beszélek? Persze, hogy említsük! Azt már korábban tisztáztuk, hogy az 1950-60-as években mindenből szörfös mobil lett, ami olcsó volt és többé-kevésbé tűrte azt a bánásmódot, hogy csak benzint töltöttek bele, karbantartást nem igazán látott. A legendásan tartós VW Bogár pont ilyen. A Johnny Lightning 2002-ben dobta a piacra az első értelmezését az 1964-66 közötti évjáratú Bogárból, amiről aztán kismillió, jobbnál-jobb bőrt húz le. Ez a konkrét darab pont ezt a szörfös életérzést lovagolja meg – legalábbis én a tetején a két longboardból, meg a rendszámából erre következtettem. A két deszka állati jól néz ki, de mivel semmiféle rögzítő alkalmatosságot nem építettek alájuk, egyúttal nagyon viccesek is, hogy a Bogár domború tetején egyensúlyoznak.

A „HNG10” rendszám pedig az egyik legrégebbi szörfös kunsztra utal. A Hang Ten – vagy Hanging Ten – az, amikor a szörfdeszka vége már belemerül a hullámba, így a szörfös előre tud menni a deszka elejére és a lábai mind a tíz ujját kilógatja annak orra felett. Mivel az erőről tudjuk, hogy annak karja van, ez a trükk leginkább csak a nehéz longboardokon kivitelezhető.

Hang 10 kivitelezés közben, Kaliforniában, San Diegóban.

Nem tudom évjáratilag értékelni a VW Bogár megmintázását, mert őszintén szólva gőzöm sincs, hogy milyen 1964-1966 közötti évjáratra jellemző jegyeket kellene rajta keresnem, de így szemre minden megvan rajta és sok a kiemelt apró részlet. Egyetlen apróságba tudok belekötni: mintha a tengelyek egy fél milliméterrel hátrább lennének az ideálisnál, de ez is csak bizonyos szögekből tűnik fel.

Remek kisautó, vannak olyan változatai, melyek ha elém vetik magukat, bizonyosan nem fogok tudni ellenállni nekik!

A festékkel kiemelt részletek nagyon jók! Gondolok itt az első indexekre, melyek nem csak "krómozást" kaptak, hanem indexbúrákat is, illetve a kis rácsos szellőzőkre.
A fém alvázból kialakított lökhárító már közel sem csillog úgy - valószínűleg sohasem tette ezt - mint a keréktárcsák, melyek persze műanyagból vannak. Szép részlet amúgy mind a kettő.
Ebből a szögből nagyon jól látszik, hogy a tengelyek ici-picit hátrább vannak, mint a tökéletes. A longboardokat semmi sem tartja a helyükön, de ettől még nagyon jól mutatnak. Undok ez a szín, az én monitoromon ezen a képen hasonlít legjobban arra az árnyalatra, amilyen a valóságban.
A beltér is klassz részletes, de ezt kénytelenek lesztek csak úgy elhinni nekem, mert lefotózni nem tudom.
Hang 10, lásd fent! Amúgy vicces, hogy a fotók mennyire kiemelnek bizonyos részleteket. A kézbe vett kisautón nem látszott, hogy ilyen koszos. Amúgy nem is bánom, hogy ilyen lett a képen, egy szörfös bogár szükségszerűen poros lesz, nem?

3 megjegyzés:

porsche írta...

Az autó tényleg baba, de ezek a szörfdeszkák tényleg viccesen állnak rajta. A felnibe viszont belelátok egy krómozott Fuchs-ot.

RÁJEN írta...

Fuchs stimmel, a kisautó patent, grat!

pittlaren írta...

Huh,ez tényleg ott van a szeren, nagyon tetszik!

Megjegyzés küldése