Egy korszak zárult le,
amikor a napokban a Ford a kanadai Ontarióban lévő St. Thomas
összeszerelő üzemében legyártották az utolsó Ford Crown
Victoriát. A fehér, belül világosbarna kárpitozást kapott
autóhoz megrendelték az opcionális, a hátul ülőknek külön
hűsölést biztosító légkondit is. A jármű Szaúd-Arábiába
került egyébként.
A dinoszauruszok
kihalnak
Nem csak a Crown Vic ment
nyugdíjba ezzel, de a hosszú-hosszú ideig szolgáló Lincoln Town
Car limuzin is. Amúgy rettenetesen kíváncsi vagyok, hogy mi fogja
felváltani az egyszerű, de ugyanakkor tartós, „elől a motorja,
hátul hajt és az egész egy alvázon csücsül” konstrukciót.
Persze én is tudom, hogy ott
a Dodge Charger, meg a GM is le
fogja porolni a Caprice nevet egy Ausztráliából szalajtott
autóval, a Holden Commodore hosszított tengelytávú változatával,
sőt a Ford is kínálja az összkerékhajtású Taurus Interceptort
alaposan feljavított „belsőségekkel”, beleértve az ikerturbós
V6-ot. A nagy kérdés, hogy mi fogja úgy bírni a gyűrődést,
mint az egyszerű mint a szög Crown Vic. A taxi szerepkörre is
állati érdekes jelöltjei vannak a gyártóknak, a hibridektől a
minibuszokig.
Durván 32 évig készülő,
jellemzően taxi-rendőrautó szerepben alakító járgány
történetéről
már értekeztünk e lapokon korábban, egy abszolút nem jellemző
és ritka Matchbox verzió kapcsán és ígérhetem, hogy vissza
is tér még, mert több gyártó, számos értelmezése várja, hogy
sorra kerüljön.
Első generáció
A
Matchbox mindkét Ford Crown Victoria generációt megmintázta és
számos bőrt le is rántott róluk. Az utolsó darab legyártásának
alkalmából az első generációs 1-75-öt vettem elő a
gyűjteményem bugyraiból. Ezt legelőször 1997-ben dobják be a
kínálatba, hogy aztán összesen öt évig bent is maradjon, olyan
változatos számozással, hogy felsorolni sem túl egyszerű őket –
tessék
elfáradni a BAMCA-hoz a felsorolásért! Az 1-75 szérián kívül
spéci kiadásokba, 5-10-es pakkokba is számtalanszor bekerül. E
post konkrét tárgya is egy ilyenből, egy 2009-es, tűzoltós ötös
csomagból való. (Így a címben szereplő számozás sem ezé,
hanem a premiermodellé.) Szerintem vitán
felül a legvonzóbb darab a szettből.
A
tűzoltó parancsnoki autó festésében szereplő motívum
visszatérő a Matchboxnál, e lapokon is szerepelt már, egy szintén
2009-es kiadású, 1-75 sorozatból való Chevy Impaláról lehet
ismerős.
Különösen
tetszik ezen a verzión a teljesen fekete kerék, ami remekül hozza
a jellemzően fekete lemezfelnis mundéros Crown Vic-ek megjelenését.
Abszolút nem érdekel, hogy egyáltalán nem rugózik, az apró,
kidolgozott részletei – beleértve a beltérben a sofőr
munkahelyét körülvevő mindenféle bigyót a műszerfalon, illetve
a kalaptartón – miatt nagyon szerethető.
Az eleje bőven elviselne még festéket.
Oldalról ötös! Ez a motívum sokszor visszatér.
Tűzoltó ez, mégis Police-nak hívják, de hát ez ilyen. A kis golyóstollas graffitit most vettem csak észre a fotón. Ez a kerék nagyon tetszik alatta.
Az utolsó Ford Crown Victoria kanadai.
A munkások alaposan teletagelték a nem látható részeken.
Az utolsó munkalap. Ez egy családbarát blog, ezért nem nagyon szoktunk olyasmit lefordítani, hogy "A kibosszantott utolsó darab."
1 megjegyzés:
Az utolsó mondat hatalmas poén :D
Megjegyzés küldése