Ez az autó ékes példája annak, hogy még a legrosszabb állapotú autó is megmenthető. A kis Hot Wheels eredetileg porsche kollégáé volt, de ő már nem nagyon akart vele foglalkozni. Én meg mivel már egy ideje szeretnék szerezni egy ilyen 505-öst megkaparintottam tőle.
Igazi roncs
Az autó állapota elég borzasztó volt. A kerekek menthetetlenek voltak. Nemcsak azért, mert a futófelület és a festése megkopott, hanem az évek során pár milliméterrel kijjebb költöztek. A szélvédő amellett, hogy alkoholos filccel össze volt kenve, még egy kis drótkefézést is kapott. Ám a legnagyobb gondot számomra a hiányzó első lökhárító jelentette.
Feltámasztás
Először a legegyszerűbb dolgokkal kezdtem. Ebben az esetben itt ez a kerekek cseréje volt. A mai napokig használatos Hot Wheels felniket kapott. Valószínűleg az ami szinte minden autónak jól áll. Arra, hogy honnan van már nem emlékszem. Csak felcsaptam a kerekes dobozt és egy kis turkálás után kiemeltem ezt a szettet. A tengellyel nem volt gond, pontosan illeszkedett a kocsi alá.
Igazi roncs
Az autó állapota elég borzasztó volt. A kerekek menthetetlenek voltak. Nemcsak azért, mert a futófelület és a festése megkopott, hanem az évek során pár milliméterrel kijjebb költöztek. A szélvédő amellett, hogy alkoholos filccel össze volt kenve, még egy kis drótkefézést is kapott. Ám a legnagyobb gondot számomra a hiányzó első lökhárító jelentette.
Feltámasztás
Először a legegyszerűbb dolgokkal kezdtem. Ebben az esetben itt ez a kerekek cseréje volt. A mai napokig használatos Hot Wheels felniket kapott. Valószínűleg az ami szinte minden autónak jól áll. Arra, hogy honnan van már nem emlékszem. Csak felcsaptam a kerekes dobozt és egy kis turkálás után kiemeltem ezt a szettet. A tengellyel nem volt gond, pontosan illeszkedett a kocsi alá.
Ezután jött a szélvédő, amiről nem tudtam, hogy mennyire lesz tisztítható, de mivel ez egy régi autó még aránylag puha a plexi. Első lépésként alkohollal szedtem le a filcet. Na ez egy jó nagy hülyeség. Ugyanis akármennyire is küzdünk tuti, hogy kicsit megfogja a szélvédőt. Ettől lett az enyém is kissé sárgás. Azt tanácsolom, hogy ha valaki hasonló dolgot csinál, akkor inkább hagyja ki ezt a lépést. Én is ezt tettem már a hátsó és oldalsó részeknél. A drótkefe nyomát kétezres polírpapírral tüntettem el, majd fémtisztítóval - Sidollal - felpolíroztam. Nem kell megijedni tőle, ugyanis inkább fizikai úton tünteti el a hibákat mintsem kémiailag. Így biztos nem tesz kárt a műanyagban.
Ezek után már csak egy szerkezeti probléma várt orvoslásra, mégpedig a már említett első lökhárító, ugyanis mindkét széle hiányzott. Mivel két kis darabot szerintem nehezebb lett volna beilleszteni mint egy nagyot, így a megmaradt részt levágtam és helyére egy teljes darabot illesztettem. Szerencsére a sok átalakításnak köszönhetően már egy elég szép donorbankkal rendelkezem itthon, így van hova nyúlni alkatrészért, ebben az esetben egy Matchbox iskolabusz első lökhárítója került a helyére, egy kicsit elcsúszva. A hűtőrácshoz érintetlen maradt.
Végül csak a fényezés maradt hátra. Szerettem volna valami visszafogott színt, így feketét és kéket kevertem össze hozzá. Sajnos ez egy idő után mindig szétvált így végül matt fekete lett, amit a végén selyemfényű lakkal fújtam le. Hátul a lámpák festése kicsit megcsúszott, de teljesen elégedett vagyok vele, főleg, hogy milyen állapotban volt.
1 megjegyzés:
Úgy érzem érdemes volt lepasszolnom, szép munkát végeztél.
Megjegyzés küldése