Nem is olyan régen mutattam be a Matchbox 1957-es Ford T-Bird értelmezését, némileg pironkodva afelett, hogy a példányaim a legjobb indulattal is csak fillernek mennek el. Hogy is mondjam csak? Most is egy gyerekkorból megmaradt T-Birdön a sor, ami szintén nem makulátlan, viszont annál kedvesebb a szívemnek.
A fentebb említett postban kimerítően foglalkoztam a Thunderbird történetével, beleértve a típusismertetőt is.
Az alvázán 1980-as keltezést viselő, Corgi Juniors amúgy filmes autó. Egy számomra teljesen ismeretlen, 1978 és 1981 között futó Vega$ című sorozat, Dan Tanna nevű magánnyomozó főhősének járműve. (Mondjuk rafinált kopó lehet, aki egy piros T-Birdöt választ magának. Ezzel észrevétlenül követni valakit?!) Érdekes, hogy brit barátaink nem tüntetnek fel évjáratot, de az IMCDB-ről kiderül, hogy 57-es kiadású Viharmadárról van szó – állítólag ez sokszor elhangzik a sorozat folyamán. Érdekes, hogy ezen az autón ott, az 1957-es évjáratban ritka, de annál látványosabb Continental Wheel extra. (Hogy ez mi fán terem, arról bővebben a már idézett Matchboxos T-Bird postban.)
A Corginál szerintem kitűnő munkát végeztek. A Matchboxnál egy fél számmal kisebb autó részletei ebben a méretarányban tökéletesnek tekinthetőek. A beltér csillagos ötös, ott vannak a műszerfalon a jellegzetes varrások, a háromküllős kormány és a középvonaltól a vezető felé eltolt váltókar a padlón. Szerethető részlet, hogy az autó motorházteteje nyílik és alatta jól felismerhetően ott a motorblokk, a jellegzetes krómozott légszűrőházzal. Egyetlen apró pontatlanság, hogy a gépháztető nem onnan kezdődik, ahol az eredetin, hanem sokkal hátrább, de valahol el kell férnie a zsanéroknak. Külön érdekesség, hogy az autó alvázán van egy apró pöcök, amit megnyomva, a motortérben lévő légszűrőház egy milliméternyit megemelkedik és ezzel a motorháztető is, amit így könnyebb felnyitni. Persze ha mondjuk fejjel lefelé fordítjuk az autót, akkor a fedél persze amúgy is felnyílik, de kit érdekel? Micsoda menő részlet ez már?! Simán a szünetek császára lehetett vele az ember anno!
A motorháztető lényegesen hátrább kezdődik, mint az eredetin...
...de valamit-valamiért! Kell a hely a zsanérnak.
Alatta a motor és a krómozott légszűrőház, aminek itt ajtónyitó funkciója van.
A beltér ötös!
Az évjáratra egyáltalán nem jellemző Continental Wheel. (Az élességet várják az információs pultnál!)
Nem szokásom kisautók alját fotózni, de most muszáj volt, a légszűrőházban végződő kis pücüke miatt.
Valamikor így festhetett az enyém is.
4 megjegyzés:
A szóbanforgó 1980/81-ben megjelent Ford TB nem Corgi Juniors, hanem csak sima Corgi. Ugyanis mikor a TB megjelent akkor CJ néven már nem forgalmaztak kisautókat, csak sima CORGI-ként. Az alján található 1980-as ASP (Aeron Spelling Production Ins) jelölés a mozifilm licenszére vonatkozik.
Köszönöm szépen, javítottam. Spelling volt neje az anyósom ügyfele amúgy. Tényleg van abban valami, hogy két tetszőleges személy között, maximum három köztes személyen át van kapcsolat. 8-) (Mondjuk azt nem tudom, hogy ez hogy jön ide, de a Spelling név kapcsán ez ugrott be.)
Tori Spellinget pedig sunáznám :P
Ízlés kérdése. Szerintem eléggé nyihaha feje van.
Megjegyzés küldése