Nagyon dicséretes, hogy a Mattelnél úgy döntöttek, hogy a Hot Wheels és a Matchbox termékvonalat igyekeznek elkülöníteni egymástól, az utóbbinál – többek közt – számos klasszikus típus, minél korhűbb megmintázásával.
Amerika legnépszerűbb kisteherautója
A Ford F-sorozat legkisebb tagja, egészen a közelmúltig a legnépszerűbb kisteherautó volt az egyesült államokban. Ez nem kis teljesítmény tekintve, hogy a története több mint 60 éve, 1948-ban kezdődik. Ekkor még a bruttó összsúly alapján, 4100-tól, 22 000 fontig (1,8 – 10 tonna) alapján, F-1-től F-8-ig, számozzák a családtagokat. A minket jelenleg érdeklő verzió az F-1 abban volt úttörő, hogy a Ford addig csak személyautókon alapuló pickupokat készített, ez volt az első, eleve teherautónak tervezett jármű, bár nyilvánvalóan tartalmaz olyan alkatrészeket, amelyeket más Fordokban, köztük személyautókban is előfordulnak.
A második generáció az 1953-as modellévben debütál és mindössze három évig készül. A Ford megváltoztatja a jelölést, az F-1-ből F-100 lesz és ezt a jelölést mind a mai napig meg is tartják. Érdekes, hogy ebből a generációból mára igazi gyűjtői darab válik, amiről nyilvánvalóan a megjelenése tehet. No meg az, hogy a cég először ezekben kényeztet olyan úri hívságokkal, mint belső világítás a plafonon, szivargyújtó, könyöktámasz, napellenző és rádió, mi több háromsebességes automata váltó! A legkívánatosabb mind közül az 1956-os évjárat, melyet 137 lovas sorhatos (3,7 liter), vagy 173 pacis V8-as (4,7 liter) erőművel is szereltek. A második generációs F-100-asok összesen kétféle kivitelben készültek, pickupként és zárt felépítménnyel, a hátsó fertályukon kétszárnyú raktérajtóval.
Ugyanazok és mégis mások
Az igazán örvendetes, hogy mindkét fentebb említett karosszériaváltozatot megmintázták a Matchboxnál. Az 1997-ben debütáló pickup változatból már mutattunk be többet is – például ITT, meg ITT –, de ha ránézünk a BAMCA variációs listájára, akkor láthatjuk, hogy még bőven van mit beszereznünk a számtalan kivitelből, főleg hogy az egyik jobb mint a másik. A zárt kivitel 2008-ban debütál, jelen postunk pont ezt mutatja be. Logikusan azt gondolnánk, hogy ez a korábbi változat derivátuma, de ha megnézzük az apróbb részleteket – a motorháztető ívét például – akkor jól látszik, hogy vadonatúj öntvény készült, nem pedig a régi lett módosítva. A megmintázáskor kitűnő munkát végeztek, az egyetlen részlet, amibe bele tudok kötni, az az ablak tövében lévő visszapillantó tükör, amik egyáltalán nem jellemzőek sem az autóra, sem a korra. Persze ez színtiszta kukacoskodás. Remek, hogy még easter egg kidolgozására is jutott energia. Az elmúlt három évben még olyan sok változat nem készült belőle, de mivel itt is elmondható, hogy az egyik jobb mint a másik biztos, hogy viszont látjátok majd őket e lapokon.
... két doboz, az egyikben zöldségek és gyümölcsök, a másikon pedig egy blöki szunyál. Kívülről amúgy ez alig látszik.
Szóljon, akinek ez a példány nem kéne!
(A videó elején az inzert hibás, ez egy 1956-os példány.)
3 megjegyzés:
Milyen jó lenne, ha ezeket az "easter egg"-eket láthatóvá tennék, mondjuk nyíló raktérajtóval.
Pár modellen én is szívesen látnék nyíló ajtót...
Jópofa ez a kutyus :)
Megjegyzés küldése