Az 1996 és 2000 között gyártott hatodik generációs Civic-el kapcsolatban picit elfogult vagyok, ugyanis volt a birtokomban egy ilyen autó.
Az egész úgy indult, hogy egy kis német háromajtós autóra terveztem lecserélni a Trabimat. Sajnos hot hatch nem jöhetett szóba, tartanom kellett magam az 1500 köbcenti alatti sávban. Sokáig az egynégyes 6N2-es Polo volt képben - közben a klíma is szempont lett -, de egy elszabadult pillanatomban kíváncsiságból rápillantottam, hogy mi is kapható az adott feltételekkel japánból. A szűrőmön főként Civic-ek akadtak fent. Az ötödik generáció képviselőit élből lehúztam, ugyanis azok gyakorlatilag nem rendelkeznek csomagtartóval. Maradt tehát a hatodik generáció, ami gyorsan belopta magát a szívembe, főleg az ezerötös, 114 lóerős motorral szerelt változat. Lefelé az 1,4 literes 75 vagy 90 lóerős változatai kínálták magukat, amik még nem változó szelepvezérlésűek - VTEC. 1600 köbcentis motorból is volt kétféle változat, egy szintén 114 lóerős, és a hot hatch kategóriás 160 lóerős VTi kivitel - Type R 185 lóerő, de ez a kivitel gyakorlatilag nem létezik, annyira ritka. Az autóvásárlási hercehurcám végén egy háromajtós, 1,5-ös motorral szerelt változat forgalmijában landolt a nevem. Tulajdonképpen csak egyvalami nem stimmelt az eredeti elképzelésekkel, mégpedig a "kis" jelző. Háromajtós létére csak tíz centivel rövidebb, mint egy Opel Astra F Caravan, ami mellett anno parkoltam - a szélessége közel azonos. A jó vezetési élménye köszönhető az alacsony hasmagasságnak, valamint a sarkokba kihelyezett kerekeknek, melyek az átlagosnál leheletnyit keményebbre hangolt futóművel igen jó kanyarsebességre teszik képessé. A fékei lehetnének picit markánsabbak is, ekkora teljesítmény már megérdemelte volna a négy tárcsaféket. A motorról ugyanakkor csak jókat tudok mondani, ha kell gazdaságos városi cirkáló - van ECO lámpa a műszerfalon -, de ha szeretnénk kicsit megkergetni a ménest, abban is partner. Alul picit nyomatékszegény - főleg dugóban araszoláskor érződik -, de ha elkapja a megfelelő fordulatot és vált a vezérlés, érezni lehet egy kis lökést - mint ha működésbe lépne egy kis turbó - és üvöltő vadállattá válik. Amíg nem tapasztaltam, nem tudtam, hogy mit lehet szeretni a túlpörgetett japán vasakban, de most már tudom. Merőben más élmény, mint egy sornégyes európainak lepadlózni, aki teheti, próbálja ki. Én a mai napig visszasírom, ezért is szerettem volna már, hogy legyen megint egy, még ha csak kicsiben is.
Az egész úgy indult, hogy egy kis német háromajtós autóra terveztem lecserélni a Trabimat. Sajnos hot hatch nem jöhetett szóba, tartanom kellett magam az 1500 köbcenti alatti sávban. Sokáig az egynégyes 6N2-es Polo volt képben - közben a klíma is szempont lett -, de egy elszabadult pillanatomban kíváncsiságból rápillantottam, hogy mi is kapható az adott feltételekkel japánból. A szűrőmön főként Civic-ek akadtak fent. Az ötödik generáció képviselőit élből lehúztam, ugyanis azok gyakorlatilag nem rendelkeznek csomagtartóval. Maradt tehát a hatodik generáció, ami gyorsan belopta magát a szívembe, főleg az ezerötös, 114 lóerős motorral szerelt változat. Lefelé az 1,4 literes 75 vagy 90 lóerős változatai kínálták magukat, amik még nem változó szelepvezérlésűek - VTEC. 1600 köbcentis motorból is volt kétféle változat, egy szintén 114 lóerős, és a hot hatch kategóriás 160 lóerős VTi kivitel - Type R 185 lóerő, de ez a kivitel gyakorlatilag nem létezik, annyira ritka. Az autóvásárlási hercehurcám végén egy háromajtós, 1,5-ös motorral szerelt változat forgalmijában landolt a nevem. Tulajdonképpen csak egyvalami nem stimmelt az eredeti elképzelésekkel, mégpedig a "kis" jelző. Háromajtós létére csak tíz centivel rövidebb, mint egy Opel Astra F Caravan, ami mellett anno parkoltam - a szélessége közel azonos. A jó vezetési élménye köszönhető az alacsony hasmagasságnak, valamint a sarkokba kihelyezett kerekeknek, melyek az átlagosnál leheletnyit keményebbre hangolt futóművel igen jó kanyarsebességre teszik képessé. A fékei lehetnének picit markánsabbak is, ekkora teljesítmény már megérdemelte volna a négy tárcsaféket. A motorról ugyanakkor csak jókat tudok mondani, ha kell gazdaságos városi cirkáló - van ECO lámpa a műszerfalon -, de ha szeretnénk kicsit megkergetni a ménest, abban is partner. Alul picit nyomatékszegény - főleg dugóban araszoláskor érződik -, de ha elkapja a megfelelő fordulatot és vált a vezérlés, érezni lehet egy kis lökést - mint ha működésbe lépne egy kis turbó - és üvöltő vadállattá válik. Amíg nem tapasztaltam, nem tudtam, hogy mit lehet szeretni a túlpörgetett japán vasakban, de most már tudom. Merőben más élmény, mint egy sornégyes európainak lepadlózni, aki teheti, próbálja ki. Én a mai napig visszasírom, ezért is szerettem volna már, hogy legyen megint egy, még ha csak kicsiben is.
Hatchback a Maisto-tól
Tökéletes mása az enyémnek, vagyis széria állapotú, tetőablakos és a ráncfelvarrás előtti modellt mintázza. A cég nagyon oda tette magát, a legapróbb részleteket is megtaláljuk a kisautón, igaz a lökhárítóban található betéteket van ahol megeszi a festés. Sajnos minőségi szintje hagy némi kívánni valót magán, ami az ablakok és a tetőspoiler éleinél fellelhető sorjában érhető tetten. A szélvédőre stilizáltak egy igen randa ablaktörlő lapátot, hátul szerencsére ezt nem ismételték meg. Beltere jónak mondható, van küllős kormány a műszerfalon, váltóbot, könyöktámasz az ülések között, valamint egy kalaptartóra is futotta. A gyártótól megszokott Matchbox-ra hasonlító kerekek vannak alatta, amiknek nyomtávja picit karcsú lett, ám cserébe jól rugózik, és jól is gurul. Összességében teljesen elégedett vagyok vele, hiánypótló típus, részletgazdag megvalósítással.
Tökéletes mása az enyémnek, vagyis széria állapotú, tetőablakos és a ráncfelvarrás előtti modellt mintázza. A cég nagyon oda tette magát, a legapróbb részleteket is megtaláljuk a kisautón, igaz a lökhárítóban található betéteket van ahol megeszi a festés. Sajnos minőségi szintje hagy némi kívánni valót magán, ami az ablakok és a tetőspoiler éleinél fellelhető sorjában érhető tetten. A szélvédőre stilizáltak egy igen randa ablaktörlő lapátot, hátul szerencsére ezt nem ismételték meg. Beltere jónak mondható, van küllős kormány a műszerfalon, váltóbot, könyöktámasz az ülések között, valamint egy kalaptartóra is futotta. A gyártótól megszokott Matchbox-ra hasonlító kerekek vannak alatta, amiknek nyomtávja picit karcsú lett, ám cserébe jól rugózik, és jól is gurul. Összességében teljesen elégedett vagyok vele, hiánypótló típus, részletgazdag megvalósítással.
Coupe a Hot Wheels-től
A Mattel műhelyéből is kiszabadult egy hatodik generációs Honda Civic-et mintázó kisautó, ám ők a Coupe verziót vették górcső alá. Abból is a legerősebb, Si verziót, ami nálunk VTi-ként futott. Nem lenne a Hot Wheels az ami, ha megelégedtek volna az alap kivitel kiadásával. Alapos tuning kúrán esett át, ám szerencsére egy pillanatra sem rugaszkodtak el a valóságtól. A netet böngészve számtalan, hasonló kinézetű, átépített Civic-be botlik az ember. Szerintem elég szép munkát végeztek, 1:1-es méretarányban is vállalható lenne, bár ez ügye ízlés kérdése. A piros fényezés egy még épp tűrhető dekorációt kapott. Tetőablak itt is van, ám csak jelképesen, mint amiként a B oszlop is ilyen, amit a szélvédő műanyagjából alakítottak ki, hasonlóképpen a szép első ablaktörlőkkel. Mivel ez a műanyag elég sötét színű, így hiába világos a belső tér, alig vehető ki a kipakolt, sportosra épített belső, amiből a bukócsövek mellett a nagy hangszórók sem hiányoznak. A kerékválasztásnál sem nyúltak mellé, illik hozzá ez az ötküllős felni. Egyedül a tükrök hiányát tudnám felróni, valamint egy első lámpafestés sokat dobna rajta - amiként a Maisto-n is. A dolog pikantériája, hogy erről a Hot Wheels kivitelről, a legutóbbi börze előtt pár nappal szereztem csak tudomást, akkor ki is néztem a nekem legjobban tetsző, idei Mistery Car sorozatban futó darabot, ami persze nincs nálunk. Legnagyobb szerencsémre, azonban a börze vasárnapján nagyon hamar elém vetette magát ez a 2001-es First Edition darab. Persze habozás nélkül elhoztam, elvégre ritkán van az embernek ilyen szerencséje.
A Mattel műhelyéből is kiszabadult egy hatodik generációs Honda Civic-et mintázó kisautó, ám ők a Coupe verziót vették górcső alá. Abból is a legerősebb, Si verziót, ami nálunk VTi-ként futott. Nem lenne a Hot Wheels az ami, ha megelégedtek volna az alap kivitel kiadásával. Alapos tuning kúrán esett át, ám szerencsére egy pillanatra sem rugaszkodtak el a valóságtól. A netet böngészve számtalan, hasonló kinézetű, átépített Civic-be botlik az ember. Szerintem elég szép munkát végeztek, 1:1-es méretarányban is vállalható lenne, bár ez ügye ízlés kérdése. A piros fényezés egy még épp tűrhető dekorációt kapott. Tetőablak itt is van, ám csak jelképesen, mint amiként a B oszlop is ilyen, amit a szélvédő műanyagjából alakítottak ki, hasonlóképpen a szép első ablaktörlőkkel. Mivel ez a műanyag elég sötét színű, így hiába világos a belső tér, alig vehető ki a kipakolt, sportosra épített belső, amiből a bukócsövek mellett a nagy hangszórók sem hiányoznak. A kerékválasztásnál sem nyúltak mellé, illik hozzá ez az ötküllős felni. Egyedül a tükrök hiányát tudnám felróni, valamint egy első lámpafestés sokat dobna rajta - amiként a Maisto-n is. A dolog pikantériája, hogy erről a Hot Wheels kivitelről, a legutóbbi börze előtt pár nappal szereztem csak tudomást, akkor ki is néztem a nekem legjobban tetsző, idei Mistery Car sorozatban futó darabot, ami persze nincs nálunk. Legnagyobb szerencsémre, azonban a börze vasárnapján nagyon hamar elém vetette magát ez a 2001-es First Edition darab. Persze habozás nélkül elhoztam, elvégre ritkán van az embernek ilyen szerencséje.
4 megjegyzés:
Egy ilyen Maisto Civic-re tök régen vágyom, nekem az Accord van csak meg, jó múltkor, amikor valaki együtt árulta a kettőt, lecsúsztam róla. Lehet, h pont ez volt, nemtom... Tetszik nagyon.
Magam is vadásztam rá már egy ideje.
A maisto- változat tetszik! Semmi sallang, mégis tetszetős. Jópofa a napfénytető. Mostanában mifelénk a Maisto - finoman szólva - kevésbé sikerült darabjai lelhetőek csak fel, szörnyszülött felnikkel...
Mivel ez egy családbarátnak szánt blog, nem írom le, hogy mennyire vagyok irigy a Maisto Civic miatt. :-D
INSTANT GET, na.
Megjegyzés küldése