A Matchbox Porsche típusválasztékának többsége már megjelent itt a blogon - három kivételével. Az egyik ilyen, a Porsche 911 Cabriolet, ami az első vízhűtéses nyitott tetejű 911-es a cég történelmében. 1997-ben került a gyártósorra a vízválasztó modell, ami szakított az addigi hagyományokkal. Teljesen újratervezték a típust, eltűnt a hátsó csíklámpa, az első fényszóró egybeolvadt az irány- és helyzetjelzővel - megkapta a Boxster lámpáit -, de a fő változás a motortérben történt. Egy 911-es Porsche-ban mindig is léghűtéses motor dolgozott, egészen mostanáig, ugyanis engedve a kor követelményeinek, vízhűtéses motort terveztek az autó farába. Mindezek elég radikális változások, a rajongók és a szaksajtó nem is átallotta kritikákkal illetni, amiknek fő célpontja a "vizesblokk" és a Boxster-hez hasonlító orr volt. Idővel azonban a kritikusok is elhalkultak, a piacnak tetszett az új modell, bejött a gyár számítása, újra fellendültek az eladások, amit a később megjelenő altípusok is segítettek, mint amilyen a nyitott tetejű változat is volt. A merev tető elhagyása miatt alaposan meg kellett erősíteni az autót, hogy minimális legyen a csavarodása, persze ez többlet súllyal járt. Ez a 75 kilogrammos többlet csak elenyésző mértékben hatott ki a menetteljesítményre, a 3,4 literes, 300 lóerős boxer motorral két tizedet romlott a százas sprint, ami így 5,4 másodperc. A tetőnélküliség másik hátránya egy esetleges boruláskor érződik, ezért szoktak bukókeretet rakni az ülések mögé. Jelen esetben ilyet nem látunk az autón, ugyanis az rejtve van, és csak boruláskor pattan ki a helyéről. A Porsche mérnökei arra is gondoltak, hogy ne csak egy évszakos legyen a cabrio modelljük, ezért terveztek hozzá egy kemény tetőt is, amit formatervezési díjjal értékelt a szaksajtó.
A Matchbox 1-75-ös kínálatában 1999-ben jelenik meg mint MB-72. Összesen nyolcszor szerepelt az alap sorozatban, de kétszer ugyanazt a sorszámot nem sikerült neki kiosztani, így lett 2000-ben MB-36 és 2001-ben MB-50. Itt egy kis szünet után 2004-ben bukkan fel újra MB-16-ként, utána jött a most szereplő MB-14, majd egy év szünet után jött a 2007-es MB-10-ként, eddigi pályafutását pedig MB-19-ként fejezi be 2008-ban. Persze ezek mellett más sorozatokban - Superfast, Stars of Cars és Stars of Germany - és pakkokban is helyet kapott, még idén is. A sorszámok cifrasága a dobozra/blistere felkerülő típus megjelölésben is rapszodikus eloszlást mutat. Szerepel csak sima Porsche 911 Carrera-ként, de van, hogy a végére odabiggyesztenek ezt-azt. Megtaláljuk a Cabrio vagy Cabriolet szavakat is. Az ezredforduló környéke nem a Matchbox legjobb évei közül való, ez meglátszik az autón is. Kidolgozása erős közepesnek mondható, a forma nagyon jól visszaköszön, azonban az első lökhárító kicsit bumszlira sikeredett, a hátulja viszont szinte tökéletes. A szélvédő műanyagja alkotja egyben annak napellenzőkkel ellátott keretét is, amit hol kiemelnek festéssel, hol nem. Hiányként a tükrök meg nem létét lehet felhozni. A belső tér kidolgozása jónak tekinthető, egy nyitott tetejű változathoz azonban szerintem kicsit kevés, amit a nagyon szépen megkreált kormány sem tud ellensúlyozni. Metálkék fényezése kapott első és hátsó lámpa festést, igaz ekkor ez még gyerekcipőben járt, de sokat dob az összképen. Összességében szép és jó kisautót kaptunk a Matchbox-tól, de egy szebben kidolgozott első lökhárítóval vonzóbb lenne.
UPDATE: Ugyan senkinek nem tűnt fel, de az eredeti autóról készült képeknél hibáztam, ugyanis egy ráncfelvarrás utáni modell képei szerepeltek - lekötött a kék szín stimmelése -, cserébe most kaptok képet a kemény tetőről is.
UPDATE: Ugyan senkinek nem tűnt fel, de az eredeti autóról készült képeknél hibáztam, ugyanis egy ráncfelvarrás utáni modell képei szerepeltek - lekötött a kék szín stimmelése -, cserébe most kaptok képet a kemény tetőről is.
2 megjegyzés:
Ez nekem is megvan feketében, és azon ki van festve a szélvédőkeret. Az Euro Sports pakk része volt.
http://matchboxandbeyond.blogspot.com/2010/07/matchbox-euro-sports-5-pakk.html
Nem kicsit kiköpött Boxster, főleg kicsiben. Nem is értem egészen, miért ad ki az MB egymáshoz ennyire hasonló autókat. Vagy van valami elv mögötte, hogy az összes létező Porschét ki kell/akarják hozni? Valami azt súgja, van olyan aki ezt csöppet sem bánná :P
Megjegyzés küldése