A Chrysler nem hagyhatta szó nélkül az ötödik generációs Mustang által elindított irányvonalat, amihez a pár év pihenő után visszatérő - szintén ötödik szériás - Camaro is csatlakozott. A Ford 2005-ben már árulta a klasszikus formákat magán tudó kategóriateremtő pony car-ját, a General Motors viszont 2006-ban még csak egy koncepcióautót tudott felmutatni a Chevrolet Camaro-ból. A Chryslernél mindezt nem nézhették tétlenül, válaszként elővették a Dodge egyik legendássá vált típusnevét, a Challenger-t, amiből 2007-re össze is hoztak egy prototípust. Az alapokat a már jól bevált LX platformjuk adta, amin eddig a Chrysler 300C, a Dodge Magnum és a jelenlegi Dodge Charger osztozkodik. Utóbbi névhez egy, azt nem teljesen kiérdemlő autót fabrikáltak, de jelen esetben nem tévedtek le a konkurencia által már jól kitaposott ösvényről. A jó alapnak köszönhetően 2008 második felében már beindult az autó tömeggyártása, amivel sikerült egy évvel beelőzni a Chevrolet-et. Háromféle felszereltségi szintben lehet megvásárolni, ami egyben a motorok teljesítményét is kategorizálja. Az alap, az SE kivitel, amiben egy 3,5 literes V6-os dolgozik, amihez különféle Rally csomagokat is lehet vásárolni, ami a különféle külső dekorációs elemeken kívül 18 colos kerekeket tartalmaz. Az ilyen csomagok is a 60-as és 70-es években váltak népszerűvé, sokszor inkább a dekorációra, mint sem egy tárcsafékre költötték el az emberek a pénzüket. A középső szintet R/T-re keresztelték, ami egy szintén a Challenger-el újra elővett név, a Road and Track szavak rövidítése, vagyis az autót egyaránt megállja a helyét az utcán és a versenypályán is. Ez a rövidítés mi másra, mint egy V8-as motorral párosított autóra kerülhet fel, ami jelen esetben 5,7 literes Hemi 372 paripával. Az igazi csúcsot viszont az SRT8-as kivitel képviseli, amiben egy 6,1 literes Hemi V8-as dübörög 425 lóerővel. Ennek tükrében a futómű keményebb és alacsonyabb, a megállásról pedig a Brembo-tól származó fékrendszer gondoskodik. A kerekek immáron 20 colosak, a világítás természetesen Xenon, az ülések fűtött bőr sportok amiből vígan kezelhetjük a hatsebességes váltó karját, feltéve, ha nem az ötfokozatú automata váltót választottuk.
A Matchbox-tól 2009-től érhető el az 1-75-ös sorozatban a Dodge Challanger SRT8-as kivitele mint MB-12. A népszerű Hemi Orange fényezést kapta, azt is mindjárt kétféle verzióban. Az egyik metál fényezésű - mint amilyen az enyém is -, a másik sima festést kapott. A 2010-es év új színt hozott, ami szép metálszürke lett. Emellett az MB-04-re változás és az SRT8 elhagyása érdemel említést. A metálkék verzióért, ami egy 10-es pakk részeként jelent meg, tessék ellátogatni Rájen kollégához, ő birtokol belőle egy példányt. A Hot Wheels még a Matchbox előtt elkészítette saját adaptációját, ők 2008-ban adták ki az új Challenger-t mintázó modelljüket - egy évvel korábban a Concept-et is megmintázták. A megvalósítás, a kerékválasztás teljesen rendben van a Matchbox esetében, azonban erősen függ az eleje a tamponozástól. Azok nélkül elég bután nézne ki, nem lennének hűtőrácsok, fényszórók. A konkurenciánál azonban mindezek "valódiak", a fényszórók a karosszériából vannak kialakítva, a hűtőrácsok pedig az alvázból. Az első spolier és a küszöbök mindkét modellen az alváz részei, azonban a kipufogók a Matchboxon fémből, míg a másikon műanyagból vannak. A Hot Wheels-ről hiányoznak a tükrök, valamint egy hátsó lámpafestés sokat dobna rajta - az ideieken már van -, de például tetőablak mindkét modellen megtalálható. Összességében mindkét modell nagyon szépen sikerült, tetszetős darab, jobban nem is igen lehet őket összehasonlítani, hiszen a Hot Wheels hozzátette a maga egyediségét, ami a képeken jól látszik.
A Matchbox-tól 2009-től érhető el az 1-75-ös sorozatban a Dodge Challanger SRT8-as kivitele mint MB-12. A népszerű Hemi Orange fényezést kapta, azt is mindjárt kétféle verzióban. Az egyik metál fényezésű - mint amilyen az enyém is -, a másik sima festést kapott. A 2010-es év új színt hozott, ami szép metálszürke lett. Emellett az MB-04-re változás és az SRT8 elhagyása érdemel említést. A metálkék verzióért, ami egy 10-es pakk részeként jelent meg, tessék ellátogatni Rájen kollégához, ő birtokol belőle egy példányt. A Hot Wheels még a Matchbox előtt elkészítette saját adaptációját, ők 2008-ban adták ki az új Challenger-t mintázó modelljüket - egy évvel korábban a Concept-et is megmintázták. A megvalósítás, a kerékválasztás teljesen rendben van a Matchbox esetében, azonban erősen függ az eleje a tamponozástól. Azok nélkül elég bután nézne ki, nem lennének hűtőrácsok, fényszórók. A konkurenciánál azonban mindezek "valódiak", a fényszórók a karosszériából vannak kialakítva, a hűtőrácsok pedig az alvázból. Az első spolier és a küszöbök mindkét modellen az alváz részei, azonban a kipufogók a Matchboxon fémből, míg a másikon műanyagból vannak. A Hot Wheels-ről hiányoznak a tükrök, valamint egy hátsó lámpafestés sokat dobna rajta - az ideieken már van -, de például tetőablak mindkét modellen megtalálható. Összességében mindkét modell nagyon szépen sikerült, tetszetős darab, jobban nem is igen lehet őket összehasonlítani, hiszen a Hot Wheels hozzátette a maga egyediségét, ami a képeken jól látszik.
8 megjegyzés:
A Hot Wheels tavaly külön kihozta a concept és az srt8-at is.
http://hotwheels.wikia.com/wiki/%2708_Dodge_Challenger_SRT8
http://hotwheels.wikia.com/wiki/Dodge_Challenger_Concept
Ahogyan elnézem már 2007-ben kijött, eddig fel sem tűnt, hogy van mindkettő, igaz nagy különbség nincs is köztük.
Körülbelül egy napfénytetőnyi...
Szép ez az új szürke, tecc. De többet már nem veszek a típusból...
Nekem a Hot Wheels-től a szürkemetál Concept van meg. Majd egyszer remélem a Matchbox-tól is lesz egy Challenger-em.
Figyeltétek a szürkének a rendszámát? METAL!
Nekem megvan a Matchbox és a Hot Wheels is. És még pluszba ez is
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51ePSjyk56L.jpg
A fehér néz ki a legjobban szerintem.
Nálam a Matchbox a nyerő, de csak a kerekek és a tükör miatt. A Hot Wheelst is megvenném, ha nem lenne más, de a hátsó bazikerék miatti túlzott kerékjárati nyíláson elbukik nálam a Matchbox értelmezéssel szemben.
Megjegyzés küldése