Párszor már leírtam itt, de „egy csecsemőnek minden vicc új” alapon ismétlem magam: A Matchbox kínálatában 1952 óta a leggyakoribb márka a Ford. Érdekes lenne tudni, hogy miért alakult így, bár gyanítom az angliai gyökerek lehetnek a jó kapcsolat alapjai.
Az utcán, közel önhöz!
Nehéz érdekeset mondani egy olyan autóról, ami annyira része a mindennapok utcaképének, mint a Focus. Engem egészen meglepett, hogy az autó 1998-ban debütált Európában, egészen hihetetlennek tűnik, hogy az első generáció már 12 éve velünk van. Bár 2004-ben kijött a második generáció, az első kiadás szerintem szebb. A vonalai mindmáig nem idejét múltak, csak azért koptak meg, mert a Focus akkora számban van jelen az utakon, hogy egyszerűen már észre sem vesszük.
Szerintem a világon senkinek nem fogok újat mondani vele, de gyorsan fussunk át a Focus legfontosabb jellemzőin! A családi kompakt motorja elől van és elől is hajtja a kerekeit. Sornégyes motorjai 1,4-, 1,6-, 1,8- és 2 liter hengerűrtartalmúak és jellemzően benzinesek. A dízel erőforrások 1,8 lityisek. A váltója négysebességes, ha automata, öt ha manuális és ha jó sorsunk az ST csúcsmodellt sodorja alánk, akkor hatgangos. A leadott teljesítmény 74 pacitól 212 terjed, a kiviteleit tekintve megkülönböztetünk három- és ötajtós ferde hátút, négyajtós lépcsős hátút és öt ajtós kombit. Mondtam eddig bármiféle újdonságot? A Focus igazi világautó, az első generációt a következő helyeken szerelték össze: Kína, Argentína, Mexikó, Dél-Afrika, Németország, Fülöp-Szigetek, Portugália, Tajvan, Spanyolország, Egyesült Államok, Oroszország, Vietnam. A Focus elől-hátul független kerékfelfüggesztését nagyra értékelte a szakmai sajtó, a belterét meg egyenesen a negyedik generációs VW Golfhoz mérték, holott azt drágábban kínálták mikor mindkét gép még az új autókat kínáló szalonokban állt.
Matchboxban ugyanez
Az alvázán 1999-es keltezést viselő Focus 2000-ben jelenik meg a világon mindenhol. Amerikában MB-84, mindenhol máshol MB-64. Ki merem jelenteni, hogy a modell nagyon jól sikerült. A háromajtós ferde hátú beltere szerintem túl is teljesíti azt amit egy játékszer minőségű kisautótól elvárunk, a jellegzetes, lendületes, átlós vonalakból álló műszerfal ott van a helyén, még a szellőzőrostélyokat is kialakították. A kerekek szépen rugóznak, a modell klasszul gurul. Areh gyűjteményében érdemes vetni egy pillantást a változatokra, a kismillió verzió között bőséggel vannak kiemelkedően jó darabok és a legszebb az egészben, hogy ez nem egy igazán drága modell. Amit az alábbi képeken láthattok 2002-ből való ROW kiadás és a Matchbox márka létezésének ötvenedik évfordulóját ünneplő, aszimmetrikus festést kapott. Az egyik oldalon a – márkanév fennállásának legcsúnyább – Matchbox logója van rajta fehérben, míg a másik oldalon az 1952-2002 évszámokat viselő, ötven éves pecsét. A Ford embléma és az eredeti tipográfiával írt Focus logó kifejezetten jól áll az autónak. Az első világítótesteket kifestették rajta, de a ködlámpákon, a hűtőrácson lévő Ford logón, vagy a gép hátulján már ne keressünk ilyesmit, az már egy sokkal drágább, spéci kiadás kéne, hogy legyen.
Úgy tapasztalom, hogy a 2000-es évek elejéről származó modelleket eléggé alul értékelik a gyűjtők, néha okkal, néha ok nélkül. Jelen esetben ez az utóbbi eset áll fenn, a Matchbox Ford Focusa egy kifejezetten jól sikerült, részletes, igényes darab!
A világítótestek kifestve. Ha a ködlámpán meg a Ford emblémán is szeretnénk festéket látni, akkor ahhoz egy drágább kiadást kell keresni.
Matchbox MB-06 Ford Focus 2002 Logo 50 Years.
A "gumik" Matchbox márkájúak, a kerekek szépen rugóznak, a "felnik" kimondottan szépek, a fekete fényezésen a Focus logó és a Ford embléma kifejezetten ütős.
A műszerfal kimondottan részletgazdag.
A far... Hát... Lopakodó...
Az aszimmetrikus festés. Bal oldalon a korabeli Matchbox logó...
...a jobbon meg az ötven éves "pecsét".
Ő pedig az eredeti előröl...
...hátulról...
...meg belülről. A fa utánzat betétért én kérek elnézést!
9 megjegyzés:
Tényleg szép darab, pláne, hogy tisztességes kormány van odabent.
Bocsánat, hogy közbeszólok, de az első generációs Focusból is az RS jelzésű volt a csúcs a 212 lóerejével és a torsen-rendszerű önzáró differenciálművével. Az ST "csak" 173 lóerős volt. :-)
Egyébként tetszetős a kisautó, nekem is kéne egy. A személyautóhoz is volt már szerencsém, tényleg jó vezetni. :-)
Nekem is bejön ez a szín. Ezüstben vettem egyszer egy ilyet, ajándékba egy (akkor) volt kollégámnak. Szerintem örült neki.
Az a Superfast - ha jól emlékszem. Nekem is megvan, majd lesz itt előbb-utóbb.
cool!
Úgy látszik itt egyedül én vagyok ellenkező véleményen. Azért nem vettem még egyet sem, mert nem tartom egy szépen kidolgozott darabnak. Inkább vettem egy DUB kerekes realtoy-t, és aláraktam az új sokküllős MB felnit. De mivel egy focus-t hajtok, lehet beszerzek egyet. Talán meg is szeretem majd.
Húha! És mit látsz rajta hibának?
Az arányai nem tetszenek.
Nekem is van Focusom, de azon ki van festve minden
http://matchboxandbeyond.blogspot.com/2010/07/matchbox-euro-sports-5-pakk.html
Megjegyzés küldése