Mostanában sajnos nagyon nem volt időm Matchbox felújításokkal, átépítésekkel foglalkoznom, pedig elég sok a félkész, elrontott és még felújításra, átépítésre váró alapanyagom, az ötletekről nem is beszélve. Ez a Merci is tavaly nyár óta készül, többször is sikerült elrontanom a festését, aztán a futóművet, de végül csak kész lett. Ha nem felkérésre készült volna, szerintem még pihenne valahol félkészen - mondjuk akkor meg sem vettem volna az alapanyagot. Picit kínosan érzem magam, hogy már egy éve elhintettem a magot, aztán a termés még sehol. A végeredményre sem vagyok büszke - magammal mindig erősen kritikus vagyok, az elvárásaimról nem is beszélve -, legszívesebben oda sem adnám a gazdájának, de azért remélem legalább egy picit tetszeni fog neki. Következzen egy kis képregény a készülés folyamatairól, a szétfúrást és a kromofágozást átugorva.
A megrendelő közbevetése: A történethez hozzá tartozik az, hogy az S-Klasse átöltöztetése alapvetően nem a mi ötletünk. Az első ilyet a Vaterán láttuk egy javarészt átfestett kisautókat értékesítő illetőnél. Akkor arról született ez a bejegyzés. A dolog szöget ütött porsche kolléga fejébe és miután megleltem a Policecars.hu-n ezt a korabeli fotót, kijelentette, hogy szerinte képes lesz jobb minőségű magyar rendőrségi színekbe öltöztetett S-Mergát produkálni. (Érdekes lenne ennek az autónak a története. A bazi nagy lökhárítók nem csak az amerikai kivitelű S-ekre kerültek?)
A donornak szerencsére minden alkatrésze megvolt. A fekete sziréna még emlékeztet is az eredeti tetején látható konfigurációra. Természetesen az A és B oszlop között elhelyezkedő, tetőcsomagtartó főtartóra szerkesztett holmi reprodukálása nem volt cél. A kerekek cseréjét azok állapota indokolta. Kézenfekvő lett volna ugyanilyeneket szerkeszteni alá egy másik donorból, de egyrészt ha már cserére érettek, akkor miért is ne kerültek volna alá olyanok, amelyek - éjjel, ködben, messziről - emlékeztetnek azokra, amelyeket az eredetire szereltek. Másrészt nem szeretem a régi Matchboxokat felhasználni donornak - hibátlan kerekeket leginkább hibátlan kisautók alatt találni - ezért egy kortárs, bármelyik hipermarketben beszerezhető autó feláldozása miatt nem fájt a szívem.
Amúgy le kell szögeznem, hogy porsche - már megint - csak szerénykedik, a művével én, a megrendelő teljesen elégedett vagyok!
A megrendelő közbevetése: A történethez hozzá tartozik az, hogy az S-Klasse átöltöztetése alapvetően nem a mi ötletünk. Az első ilyet a Vaterán láttuk egy javarészt átfestett kisautókat értékesítő illetőnél. Akkor arról született ez a bejegyzés. A dolog szöget ütött porsche kolléga fejébe és miután megleltem a Policecars.hu-n ezt a korabeli fotót, kijelentette, hogy szerinte képes lesz jobb minőségű magyar rendőrségi színekbe öltöztetett S-Mergát produkálni. (Érdekes lenne ennek az autónak a története. A bazi nagy lökhárítók nem csak az amerikai kivitelű S-ekre kerültek?)
A donornak szerencsére minden alkatrésze megvolt. A fekete sziréna még emlékeztet is az eredeti tetején látható konfigurációra. Természetesen az A és B oszlop között elhelyezkedő, tetőcsomagtartó főtartóra szerkesztett holmi reprodukálása nem volt cél. A kerekek cseréjét azok állapota indokolta. Kézenfekvő lett volna ugyanilyeneket szerkeszteni alá egy másik donorból, de egyrészt ha már cserére érettek, akkor miért is ne kerültek volna alá olyanok, amelyek - éjjel, ködben, messziről - emlékeztetnek azokra, amelyeket az eredetire szereltek. Másrészt nem szeretem a régi Matchboxokat felhasználni donornak - hibátlan kerekeket leginkább hibátlan kisautók alatt találni - ezért egy kortárs, bármelyik hipermarketben beszerezhető autó feláldozása miatt nem fájt a szívem.
Amúgy le kell szögeznem, hogy porsche - már megint - csak szerénykedik, a művével én, a megrendelő teljesen elégedett vagyok!
A beltér száradása és a fehér részek maszkolása - ami elég macerás művelet - után a külső is bekékülhetett
Első nekifutásra ilyen lett, ahol a motorháztető elejénél rövidre sikeredett a maszkolás. Az alváz teljes polírozáson esett át, azt nem akartam festeni.
A hátsó sárvédőről lekapta a maszkoló szalag a festéket. Ezt ugyan elég lett volna javítani, de összességében jobbnak láttam újrakezdeni, gyakorlásnak jó volt.
Futómű próba, ahol látszik, hogy beleért az első kerék a sárvédőbe. Ezt elkerülendő kicsit reszeltem az alvázon, hogy a tengely lejjebb kerüljön. Végül takonyágyú segítségével rögzítettem azokat.
A hátsó lámpa festése sajnos nem a legsikerültebb alkotás
A megrendelő képei: A donor nem volt makulátlan, de ez csak a szélvédőn látszik.
Szerintem nagyon jól állnak neki ezek a kerekek.
Na jó, az eredetin tényleg oldalra kifut a hátsó lámpatest, de ez az összes baja.
Az ajtók természetesen nyithatóak, de én nem birizgáltam.
A megrendelő képei: A donor nem volt makulátlan, de ez csak a szélvédőn látszik.
Szerintem nagyon jól állnak neki ezek a kerekek.
Na jó, az eredetin tényleg oldalra kifut a hátsó lámpatest, de ez az összes baja.
Az ajtók természetesen nyithatóak, de én nem birizgáltam.
RENDHAGYÓ SZAVAZÁS: Kéretik az alábbi ötös skálán osztályozni az átalakítást! (1-es a legrosszabb, 5-ös a legjobb osztályzat.) Köszi!
11 megjegyzés:
Tök jó lett!Én már gondolkodom a következő porejctemen ami szintén sorozatban zsereplő autó bár ott olyan nagy hangsúlyt nem kap.Ott is ilyen kereket szeretnék használni, egy kis átfestéssel.
Az elgondolás tetszik, a felniválasztás a lehetőségek közül a legjobb. A maszkolás nem tökéletes, de ilyen kis kasztnin nem is könnyű megoldani. Ha én csináltam volna, magamnak 3-mas fölé-t adnék érte.
Andrew0807: Köszi,nekem nem kell gondolkodnom, hogy mi lesz a következő, mert több is van elkezdve, csak haladni nem tudok velük.
Ferenc: Én magamat inkább szűk hármasra értékelném.
Volt szerencsém élőben látni, amikor még nem volt összerakva. Mivel ilyen szintre sosem fogok eljutni, 5ös. De mivel elfogulatlannak kell lenni, 4es. ;-)
Porsche: Én is nagyon kritikus vagyok a lee-bel.Pedig a legtöbb embernek tetszik.Azért vagyunk így mert utólag tudjuk hol tudnánk még egy kicsit belejavítani.És ez fúrja az ember oldalát míg meg nem csinálja.
Nekem nagyon tetszik, a felni pedig telitalálat! Szerintem, nem kérdés az 5-ös...
Ja igen, el is felejtettem: remélem, nem egy 914-es volt a kerékdonor:-)
Andrew0807: Mondasz valamit, bár nálam az önkritika teljesen alap, bármiről is legyen szó.
pittlaren: Viccelsz? Örülök, hogy lett végre egy világos zöldem. Amúgy egy öt pakkos Mini Van volt az áldozat.
Nekem bejön. De mindenek előtt egy gyári ilyen Merci rendőrt kéne szereznem, hogy végre elkészülhessen a hármas poszt a kék civillel és a vajszínű taxival...
Ezek nekem még mindig a kiállításos csomagokban pihennek... 8-(
Szép, én is gondolkodtam egy darabig hasonlón...
Amúgy mi az az "etikettcímke"?
Megjegyzés küldése