Oldalak

2009/12/12

Matchbox MB-46 Volkswagen Caddy

A Volkswagen frappáns módon a Caddy nevet választotta a Golf modelljéből kialakított - akkor még platós - haszonjárművének. A golfban, mint sportban a caddy az a személy, aki a zsákot cipeli és tanácsokkal látja el a játékost. Innen már nem nehéz levonni az összefüggést, leegyszerűsítve caddy, mint hordár. Az elődjével ellentétben, a második generáció már a harmadik generációs Polo alapjain nyugszik, és kizárólag zárt, dobozos kivitelben létezik. A jelenleg is futó sorozat viszont újra Golf leszármazott, annak is az ötödik generációjának műszaki tartalmára épül. Kivitele itt is lekorlátozódik a dobozos kivitelre, azonban létezik belőle hosszabb tengelytávú kivitel is. Ahogy elődjét, ezt is kérhetjük oldalablakos, személyautós kivitelben is, mely így egy igen tágas és jól használható családi járművé válik. A motorpaletta a platformot kihasználva elég tágas, az egynégyes 75 lóerős benzinestől, egészen a kétliteres 140 lóerős turbódízelig válogathatunk a motorok között nyolc lépcsőben.

A Matchbox a jelenlegi modellt vette alapul, melyet 2008-ban dobott piacra MB-46 néven. Idén egy helyet előre lépve, már MB-45-ként találjuk meg az 1-75-ös sorozatban. Közben megjelent ötös és tízes pakkban, Superfast modellként és az idei Euro Editionban is jelen van. Kidolgozása hozza a mai modellek minőségét, tehát példás, minden apró részlet a helyén van. Kapott visszapillantó tükröket, melyek szerencsére nem lettek túl méretesek, a hátsó ajtón ott vannak a zsanérok is, a rendszámvilágításban a kulcslyuk, és még sorolhatnám. Az első és hátsó lökhárító az alvázból van kialakítva - melyről szintén nem hiányzik semmilyen apró részlet-, ami ennél a modellnél is jó ötlet volt, hisz gyakran marad fényezetlen egy áruszállítón. A szélvédőn van ablaktörlő, hátul pedig az asszimetrikus, két felé nyíló ajtó osztása van szépen kidolgozva. A színe hasonlít az eredeti modell kékjéhez, a lámpák részletgazdagok és kapott rendszámot is. Az oldalsó ablakok le vannak engedve, így jó belátás nyílik az utastérre, melynek kidolgozása szintén hibátlan, részletgazdag, egyedül a kormány ront kicsit az összképen. Ennek megoldása kicsit öszvéres, telikormány, de a küllők körvonalát kialakították. A raktér sem maradt üresen, egy modell repülő kapott benne helyett a távirányítójával, ami egy picit nagyra sikeredett - a hátsó ablakon belesve, ez nem tűnik fel, lehet azért ekkora, hogy úgy is látni lehessen. A kerék is nagyon jó választás volt alá, ugyanis hasonlít a gyári alufelnire. Egy dolgot hiányolok, illetve nagyot dobna még rajta, ha az első lámpa a szélvédő műanyagjából lenne, de sajnos ez manapság már nem nagyon dívik. Összességében sikerült megint egy modellszerűen kidolgozott játékot alkotnia a Matchboxnak, csak így tovább.

Matchbox MB-46 Volkswagen Caddy, NRFB
A rendszám kikódolása nem nehéz
Szép nagy, sima felület
Minden részlet kifestve
A tolóajtó sem hiányzik a jobb oldaláról
Részletgazdag beltér óriás távirányítóval, a kormány határeset
Így néz ki eredetiben, rossz oldalon levő kormánnyal

6 megjegyzés:

RÁJEN írta...

Kicsiben ilyenem nincs, valahogy nem tetszik, nagyban viszont egy időben abszolút esélyes jelölt volt az abkaso verziója. Aztán végül a Jazz nyert...

Ákos írta...

Szia,

kerestem a neten infókat, de nem nagyon találtam: milyen árban vannak az új (most kapható) matcbox-ok a boltban?

porsche írta...

Rájen: Szerintem jól döntöttél, hogy a Jazz-t választottad, azt az autót nagyon eltalálták Hondáéknál.

Ákos: Hiperekben 4-500 Ft között szokott mozogni (jelenleg 500), kisebb játékboltokban pedig 500Ft felett.

Névtelen írta...

Nekem nagyon bejön ez az autó.

Rudi írta...

Egy kis javítás: az aktuális Caddy alapja nem a Golf, hanem a Touran.
Amúgy, imádom. :)

Sam. Joe írta...

Nincs itt hiba. Tíz évvel ezelőtt, amikor ez a post készült, a Golf volt az alapja.

Megjegyzés küldése