Mikor furkáltam szét a felújítandó roncsokat, akkor jött az ötlet, hogy meg lehetne menteni a hűtőrács nélküli MB-06 Ford Pickup, Superfast kerekű változatát. Szemre hozzámértem egy MB-57 Wild Life Truck-hoz, úgy láttam stimmel, így meg is volt a donor - Areh is egynek veszi őket, nem véletlenül. Szerencsére a sárga Fordból kettő is van a birtokomban, így nem volt nagy szívfájdalom a műtét.
Első körben ment minden fém alkatrész a kromofágba. Miután már fémtiszta volt minden, bepróbáltam a piros szélvédőt, mivel az eredetiről nem tudtam lemosni sem a fekete, sem a piros filcet. Egy az egyben belepasszolt, az utastér is simán a helyére ment, ezek szerint a két fülke közt nincs nagy különbség. Gondolkoztam, hogy kivágom az oldalsó ablakokat, de ezt egyelőre elvetettem.
A következő fázis az alváz volt. Először még úgy terveztem, hogy marad az eredeti és a donortól csak a hűtőrács jön, de tovább vizsgálódva könnyebbnek láttam, ha alvázastul passzítom a kocsi elé. Ehhez az kellett, hogy minden kiálló részt leköszörüljek, illetve a kaszni aljáról a szegecset, illetve az eredeti hűtőrács felfogató pontját kellett kisebbre venni. Így már simán össze lehetett illeszteni, stimmelt mindenhol, próbaképpen betettem az ablakot és a belteret, úgy sem állt el sehol - ekkor már nagy volt az öröm.
Ha már eddig minden ilyen jól ment, gondoltam a fülke hátfaláról eltüntetem a felépítményt rögzítő nyílásokat. Belülre ragasztottam kitakaró szalagot, majd autójavító pasztát kentem a nyílásba. Miután megszáradt, levágtam, lecsiszoltam a feleseget. Megveregettem a vállamat, mert jól sikerült - azért nem lett teljesen százas -, így már csak az alapozás és a színre fújás maradt hátra, kaszni pipa.
Az alvázat nem akartam festeni, így Szidollal alaposan átmasszíroztam, főleg a hűtőrácsra koncentrálva. Nem akartam felújított kerekeket tenni alá, így körbenéztem, hogy mik a lehetőségeim, és elém ugrott egy pár Majorette kerék. Bepróbáltam, hogy stimmel-e a nyomtáv. Stimmelt, így takonyágyúval direktbe ráragasztottam az alvázra, már csak össze kellett pakolni eggyé az alkatrészeket, hogy kész legyen ez a vegyes Ford. Lessétek meg a képeket, aztán ne kíméljetek, bár remélem, hogy nem csak nekem tetszik a végeredmény.
Ilyen volt: Matchbox MB-57 Wild Life Truck, azaz Ford Pickup Rola-maticsElső körben ment minden fém alkatrész a kromofágba. Miután már fémtiszta volt minden, bepróbáltam a piros szélvédőt, mivel az eredetiről nem tudtam lemosni sem a fekete, sem a piros filcet. Egy az egyben belepasszolt, az utastér is simán a helyére ment, ezek szerint a két fülke közt nincs nagy különbség. Gondolkoztam, hogy kivágom az oldalsó ablakokat, de ezt egyelőre elvetettem.
A következő fázis az alváz volt. Először még úgy terveztem, hogy marad az eredeti és a donortól csak a hűtőrács jön, de tovább vizsgálódva könnyebbnek láttam, ha alvázastul passzítom a kocsi elé. Ehhez az kellett, hogy minden kiálló részt leköszörüljek, illetve a kaszni aljáról a szegecset, illetve az eredeti hűtőrács felfogató pontját kellett kisebbre venni. Így már simán össze lehetett illeszteni, stimmelt mindenhol, próbaképpen betettem az ablakot és a belteret, úgy sem állt el sehol - ekkor már nagy volt az öröm.
Ha már eddig minden ilyen jól ment, gondoltam a fülke hátfaláról eltüntetem a felépítményt rögzítő nyílásokat. Belülre ragasztottam kitakaró szalagot, majd autójavító pasztát kentem a nyílásba. Miután megszáradt, levágtam, lecsiszoltam a feleseget. Megveregettem a vállamat, mert jól sikerült - azért nem lett teljesen százas -, így már csak az alapozás és a színre fújás maradt hátra, kaszni pipa.
Az alvázat nem akartam festeni, így Szidollal alaposan átmasszíroztam, főleg a hűtőrácsra koncentrálva. Nem akartam felújított kerekeket tenni alá, így körbenéztem, hogy mik a lehetőségeim, és elém ugrott egy pár Majorette kerék. Bepróbáltam, hogy stimmel-e a nyomtáv. Stimmelt, így takonyágyúval direktbe ráragasztottam az alvázra, már csak össze kellett pakolni eggyé az alkatrészeket, hogy kész legyen ez a vegyes Ford. Lessétek meg a képeket, aztán ne kíméljetek, bár remélem, hogy nem csak nekem tetszik a végeredmény.
10 megjegyzés:
Nos, Porsche kollégát ezennel felterjesztem egy nyilvános, pajzson körbehordozásra! Ez a legjobb átalakítás, amit valaha láttam!
Az MB-06 vitán felül menthetetlen volt. Mellékesen megjegyzem, hogy a széles kerekű verzió volt szegény, ami még ritkább, mint a keskeny kerekes Superfast - azom sincs - így duplán fájt érte a szívem.
Tessék kedves lenni érzékelni, hogy az MB-06 műanyag hűtőrácsa így fémre cserélődött, hiszem az egy darab az MB-57 alvázával.
Szerintem zseniális, 5/5! Én már kérdeztem tőle, hogy "hogyé' adja", de valamiért nem válaszolt, amit nem is értek. 8-) Azt hiszem meg kell próbálnom előkeríteni Ferdinand Porsche gyerekkori koponyáját és elcserélni rá, vagy valami...
Ehhez minimum a szent grál kell, vagy annak valami Porsche-származék megfelelője, hogy megkaparintsd Joe. De osztom a véleményed! Eszméletlen jó lett!
Cool lett nagyon. :-) Gratula.
Nekem is tetszik! De hogy mondjak valami negatívot is, szigorúan szubketíve persze, nekem a végső szín nem tetszik. Mondjuk az állatos furgon eredeti sárgája sem. De ettől még le a kalappal...!
Lehet, korai volt ezt még bemutatnom? Ha ez ennyire tetszik nektek, akkor a többit majd elintézitek egy legyintéssel? Na majd jövő kedden meglátjuk, mindenesetre feladtam magamnak a leckét:)
Háááát. Szerintem azzal, hogy ilyen színűre festetted, megágyaztál a továbbfejlesztésnek. Sír valamilyen megkülönböztető jelzés - szigorúan egy nagy cici középre -és felirat - Highway Maintanance, vagy valami hasonló, mint a közműves Chevy Van - után. Mondjuk a "Harmadik Típusú Találkozásokban" látható Ford jó ihletadó. Nagyon rossz a kép, mert a megkülönböztető jelzés nem látszik rajta. De megvan nekem a film, ha akarod lopok képet a DVD-ről és elküldöm.
Ja, az előbb lemaradt a link:
http://www.imcdb.org/vehicle_34786-Ford-F-250-1975.html
Szép lett!
Joe: Miért van olyan érzésem, hogy ha jóval profibb lennék és üzletszerűen csinálnék Matchbox felújítás és átalakításokat, akkor a törzsvásárlóm lennél, illetve egy évre lekötnél munkával ;-)
Ebből megint az jut eszembe, hogy a Mattelnél is legalább olyan kreatív emberek kellenének, mint amilyenek a négybetűs L-el kezdődő építőjátékot gyártó cégnél is vannak (figyelted, nem írtam le a nevét:)
8-)
Megjegyzés küldése