Nem tudom, ki, hogy van vele, de nekem kicsit ellenszenves ez az 1-75 1-100 széria a Matchboxnál. Az ellenszenv abból fakad, hogy mi európaiak miért „csak” 75 modell közül választhatunk. Az előző posztomban bemutatott GMC is jelen volt az 1-100-ban, amikor a 75-ös szériában még csak hasonló kivitelű autót sem találhattunk. A most bemutatandó darab is hasonló karriert futott be, azonban itt látványosabban tette, élt két évet az 1-75-ös sorozatban. Aláírom, tipikusan csak Amerikában futó versenysorozat autóit mintázza, de gyerekként abszolút nem zavart, hogy életemben nem láttam még ilyen autót, sőt, igazi kuriózum volt. Értékét az a tény is növelte, hogy amúgy is szűkös az MB kínálata versenyautók terén.
Pár szó a Sprint Car versenyről. 1958-tól űzik odaát ezt a tevékenységet, ahol egy ovál pályán köröznek, nagyon könnyű, ellenben irtózatosan erős – elérhetik a 850 LE-t is – versenyautókkal. Nem ismerős ez valahonnan? Dehogynem, hiszen a NASCAR-ra ugyanezek a jellemzőek, vagy mégsem, itt ugyanis a versenypályák nincsenek aszfaltozva, illetve csak csekély hányaduk. Nehezítésként, már ha nem lenne elég nehéz egy 800 lovas gép terelgetése egy földes pályán, ezeket a versenyeket főként éjszaka rendezik. Ebből adódóan tulajdonképpen egy izgalmas driftverseny az egész, ezért van szükség a hatalmas szárnyakra is, amiket először a hetvenes évek elején kezdtek alkalmazni. Létezik a versenyágnak egy szárnyakkal nem rendelkező autóval futó ága is, ők mennek az aszfaltozott pályákon. Ízelítőnek tekintsétek meg ezt a videót.
Matchboxék 1990-ben alkották meg ezt a modellt, majd a 91-es katalógusban bukkan fel először, mint MB-72. Hatalmas pályafutása nem volt, 93-ban már nyoma sincs (1-100-ban még két évig jelen volt). Ebből kifolyólag sok verziója nem is volt, Areh hármat jegyez belőle. Megvalósítását tekintve szerintem nagyon eltalálták, a lehetőségekhez képest részlet gazdag, kapott sofőrt is kormánnyal, van négy az egyben kipufogó, megvan a hátsó lökhárító is. Tetszenek a kerekei is, illenek hozzá, elöl kicsi hátul nagy versenykerék. Amit negatívumként említenék az, hogy a két leszorító szárny – a nagyobbik példás kidolgozású – nincs egyvonalban. A Rollin’ Thunder felirat a Rolling Thunder – angol nyelv szépségei – nevű pályára utalhat.
Pár szó a Sprint Car versenyről. 1958-tól űzik odaát ezt a tevékenységet, ahol egy ovál pályán köröznek, nagyon könnyű, ellenben irtózatosan erős – elérhetik a 850 LE-t is – versenyautókkal. Nem ismerős ez valahonnan? Dehogynem, hiszen a NASCAR-ra ugyanezek a jellemzőek, vagy mégsem, itt ugyanis a versenypályák nincsenek aszfaltozva, illetve csak csekély hányaduk. Nehezítésként, már ha nem lenne elég nehéz egy 800 lovas gép terelgetése egy földes pályán, ezeket a versenyeket főként éjszaka rendezik. Ebből adódóan tulajdonképpen egy izgalmas driftverseny az egész, ezért van szükség a hatalmas szárnyakra is, amiket először a hetvenes évek elején kezdtek alkalmazni. Létezik a versenyágnak egy szárnyakkal nem rendelkező autóval futó ága is, ők mennek az aszfaltozott pályákon. Ízelítőnek tekintsétek meg ezt a videót.
Matchboxék 1990-ben alkották meg ezt a modellt, majd a 91-es katalógusban bukkan fel először, mint MB-72. Hatalmas pályafutása nem volt, 93-ban már nyoma sincs (1-100-ban még két évig jelen volt). Ebből kifolyólag sok verziója nem is volt, Areh hármat jegyez belőle. Megvalósítását tekintve szerintem nagyon eltalálták, a lehetőségekhez képest részlet gazdag, kapott sofőrt is kormánnyal, van négy az egyben kipufogó, megvan a hátsó lökhárító is. Tetszenek a kerekei is, illenek hozzá, elöl kicsi hátul nagy versenykerék. Amit negatívumként említenék az, hogy a két leszorító szárny – a nagyobbik példás kidolgozású – nincs egyvonalban. A Rollin’ Thunder felirat a Rolling Thunder – angol nyelv szépségei – nevű pályára utalhat.
4 megjegyzés:
Érdekes, hogy mennyire nem vált ki érzelmeket senkiből ez az autó. Igazándiból nekem is csak a GMC Wrecker mögé akasztva tetszik.
Valószínűleg nálam az érzelmi befolyás erős, az a fránya gyerekkor ügye.
Nekem volt egy ilyen játékom gépre...
Hűha, ezt csomagold ki nekem, mert nem értem! 8-)
Megjegyzés küldése