Oldalak

2008/11/06

Matchbox MB-24 Nissan 300 ZX és Majorette 214 Nissan 300 ZX

Érdekesnek találom a különböző gyártók hasonló léptékű, ugyanazt az eredetit megmintázó modelljeinek összehasonlítását. Nissan 300 ZX ügyben széles körű tájékoztatást tudunk nyújtani. A többes nem királyi, hanem arról van szó, hogy Tommi kolléga remek postot jegyez Nissan 300 ZX ügyben, két Siku modell ürügyén. Tommi elintézi a típusismertetőt, úgyhogy én ezt ellustálkodhatom, tessenek kedves lenni hozzá fordulni a fenti címen, vagy a Wikipédiához.

Nem is olyan régen kifejtettem már, hogy szerény és egyáltalán nem mérvadó véleményem szerint a nyolcvanas évek japán sportautói eléggé hasonló stíluselemekből táplálkoznak, de ezzel a világon semmi baj, nekem nagyon tetszik ez a formavilág. Abban, hogy ezek most szépen sorban ide kerülnek, eredetileg nem volt semmi tudatosság. Először a Majorette került hozzám egy gyűjtemény részeként, amit félretettem, aztán Tommi Siku feldolgozása után felhorgadt bennem, hogy „hoppá, ez nekem tulajdonképpen nagyon tetszik” és így magamhoz vettem a Matchbox értelmezést is – rögvest két példányban. Az eredetit 1983 és 1989 között készítették. Ehhez képest a Majorette kínálatába 214-es sorszámmal későn, az eredeti gyártásának utolsó évében kerül bele a targatetős értelmezés. Remek játékszer, nagy kár, hogy ilyeneket ma már nem látunk, merthogy nem csupán az ajtajai nyithatóak, hanem a bukólámpáit is elő lehet csalogatni a rejtekükből! Gyerekként valószínűleg meg lettem volna érte őrülve. A francia kisautó formája szerintem úgy általánosságban jobban hasonlít az eredetire, mint a Matchbox, de persze lehet lelni rajta apró hiányosságokat. Bár ott a Turbo felirat az alvázán – a katalógusban nincs ott –, a motorháztetőről hiányzik a – ha szemben állunk vele a jobb oldalon lévő –, csak a turbóra jellemző szipoltyú. Visszapillantó tükrei nincsenek és az első ülések túlságosan is előre kerültek. A rugózása viszont abszolút fantasztikus. Ez a járgány a keskeny hátsólámpás változatot mintázza.

A Matchboxnál 1987-ben, jelenik meg először katalógusban az MB-24 Nissan 300ZX. A dátumozás az alvázán szokás szerint egy évvel korábbi, és a név is különbözik, mert az alvázon ott a nyolcvanas évek varázs-technológiai kifejezése a Turbo. (Ami nem Turbo volt akkor, az Laser volt.) A Matchbox motorházteteje nyitható és ott van rajta a turbós szipoltyú. A hátulján pedig a széles változatú lámpákat leljük meg. Ez a változat is targatetős, de ezt csak bemélyedések jelölik tetőn – az ezüst színű változatomon alig látszik ki a festés alól. Vannak tükrei és az ülései is jó helyen vannak, de azért, hogy a motorházfedél nyitható lehessen, a műszerfal felett jókora fémdarab éktelenkedik, ami eléggé csúnya. Areh mester ebből is jó sok változatot jegyez, érdemes a darabjaira vetni egy pillantást. A Matchbox értelmezése nem olyan szögletes, sokkal lekerekítettebb, mint a Majorette, de pont ezért nem is hasonlít annyira az eredetire. Bevallom – beleértve a Sikut is – nekem a „francia Nissan” tetszik a legjobban mind közül.

Balról és jobbról Matchbox MB-24, középen Majorette 214.
Hamm és kukucs. (Hú, ez nagyon gáz volt, bocs.)
A hátsójuk is különbözik, lévén más-más verziót mintáznak.
A Majorette szögletesebb, de pont ettől hasonlít jobban az eredetire.
Ugyan az ülések nagyon elől vannak, de az ajtók nyílnak.
És záródnak is.
Motorblokknak tűnő tárgy a BP benzinkutaknál kapható verzión.
Ilyen volt, amikor még nem bontották ki. Úgyhogy Code 2.
Ez pedig az eredeti lenne.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem a Fuji-s van meg, meg egy sárga Majorette is van...

A keskeny hátsólámpájúról is linkelhettél volna képet, mert így nem fogják tudni az olvasók, mire is gondolsz. Szerintem.

Névtelen írta...

Légyszi Joe csinálj olyan szavazási lehetőséget is, hogy mind tetszik! Nekem mind bejön :)

Ikarus 256 írta...

A bukólámpával nagyon megfogott a Majorette!
300 ZX-ből nekem a Fujis, a Turbos és egy piros van meg, aminek "küllős" kerekei vannak. Itt van róla egy homályos kép, amin talán látszik a léányeg:
http://www.bamca.org/series/86s21.jpg

Sam. Joe írta...

Tommi: Tulajdonképpen jogos, de lusta vagyok túrni egyet. 8-)

Bog Zoo: Tulajdonképpen jogos, de már nem lehet rajta változtatni ha jöttek szavazások, csak törölni. 8-(

Ikarus256: Tulajdonképpen a képen akármi is lehet, nem látszik a lényeg. 8-(

Tulajdonképpen álmos vagyok és az időjárás meg mondjon le!

Ikarus 256 írta...

Az álmosságon és az időjáráson nem tudok változtatni, de meg tudom mutatni a 300ZX-jeim.
http://lh6.ggpht.com/_fgvUwBUxFAc/SRQaJm931-I/AAAAAAAABMQ/bmUDWwBb4zs/s800/300zx.JPG

Névtelen írta...

http://www.autowp.ru/pictures/nissan/300zx/autowp.ru_nissan_300zx_11.jpg

Tulajdonképpen tessék :D

Névtelen írta...

Jah és azt elfelejtettem írni, hogy olyan volt újkorába a BP-s Porschém mint a képen vmeik. De már sikerült részlegesen visszaállítani az eredeti állapotára.

Ami meg a Nissant illeti, nekem is kell 1 Matchbox és 1 Majorette :-)
(esetleg 1 Siku is:)

Sam. Joe írta...

Ikarus 256: Jé, a Te ezüst színűdnek tök más kerekei vannak! Bejövős! A küllős kerék viszont pont az ellenkezője.

Tommi: Tulajdonképpen köszi! 8-) Szép fotó.

Névtelen írta...

Joe: Tulajdonképpen szívesen :)

Ezt linkeltem az én bejegyzésemben is.

RÁJEN írta...

nna, én is megírtam a magamét ;)

Megjegyzés küldése