Oldalak

2008/04/14

A legritkább Matchbox Convoy – CY-30 Grove AT 1100 Crane

Vannak pillanatok, amikor jobb, ha jótékony homály fedi, hogy mennyit költünk a gyűjteményünkre. Ez is egy ilyen pillanat. Egy biztos, erre a darabra nagyon fájt a fogam és végre megszereztem, ma meghozta a postás! A CY-30 Grove AT 1100 Crane a létező legritkább Convoy.

Borzalmasan keveset tudok róla, de nem mondok azzal újdonságot, hogy a Convoy sorozat merőben aluldokumentált. Hogy a CY-30 nem egy gyakori darab, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy maga Areh mester is „csak” egy NRFB darabot birtokol belőle, pedig ő aztán végképp nem arról ismert, hogy ne nyitná ki a blistereket egy kép kedvéért. Az is meglepő, hogy milyen kis felbontású képet közöl róla – bár igaz, ami igaz – ő nem éppen arról híres, hogy nagyon rápörögne a Convoy szériára.

Charlie Mack sem segít sokat, pontosabban semmi olyat nem mond, amit a Convoy Project ide vágó oldaláról – ahol elírták a jármű nevét amúgy –, vagy Arehtől nem tudnánk. Az ár, amit pedig közöl rá az egyszerűen röhejes, annyiért én is átvennék még egy NRFB darabot, köszi szépen előre is! 1992-ben adták ki és úgy Convoy, hogy Construction Set, pontosan mint a Mack CH600 csőszállító, ami CY-31 és CS60. Világos, nem?

Megtaláltam a Grove nevű darugyártó cég weboldalát és nagyon úgy fest, hogy az AT 1100 valódi termék. Az AT az All Terrain rövidítése és a szörnyeteg terepjáró képességeire utal, a 1100 pedig a jármű összsúlyára, azaz 110 000 fontra, cirka 49 895 kilogrammra. Ahogy elnézem, 1992-óta fejlesztették a termékskálát, szóval a fülke már köszönő viszonyban sincs a Matchbox-al, de bár pont ennek a terméknek az oldala fut 404-es hibára a fentebb idézett oldalon, a közeli súlyú darabok futóműve határozottan hasonlít.

A CY-30 jó nehéz, tényleg fémből van. A daru gémje műanyag és fokozatokban állítva emelhető. A fekete belső rész kihúzható és ettől az egész döbbenetesen magasra nyúlik. Éppen ezért a képeket képtelenség volt úgy elkészíteni, hogy ne látszódjon be a fél szoba, szóval lehetséges, hogy pótlólag elviszem magammal dolgozni és fotóháttér előtt megismétlem a fotókat. A daru akadálymentesen, 360 fokban fordul körbe, és annyira nehéz az alváz és a karosszéria, hogy stabilan megáll a helyén a kerekein. A kitámasztó lábak az alján csak imitációk, sajnos nem kihúzhatóak. Egyébként míg a Convoy 1:100-méretarányhoz közeli darabokból áll, ez 1:85.

Matchbox CY-30 Grove AT 1100 daru 1992-ből. Nagyvas!
Szééép naaaaagy dööög gumikerekeken.
A gém fokozatosan emelhető.
A daru 360 fokban fordul körbe.
Oké, nem tudom úgy lefotózni, hogy ne legyen rajta a fél szoba.
Főleg, ha teljesen ki van nyújtva a gém.

3 megjegyzés:

Ikarus 256 írta...

Leesett az állam...ha összeszedtem majd írok valamit.:)

Ikarus 256 írta...

Sikerült összeszednem magam.:)Ez valami gyönyörű!Még nem láttam ilyet (kivéve a Convoy Project-en).
Nekem egy ilyen jött ma:
http://www.matchboxconvoys.com/CY021/CY021A_01a.jpg
Apa jött be Pécsre és rögtön be is hozta.:)
Kicsit kopott (nagyon picit) meg poros,de majd otthon letakarítom. Majd jönnek a képek.
Sikerült még egy SuperStar-os TeamConvoy-t szereznem (25-ös rajtszámú, Ken Schrader-es), amihez megvan a sima Convoy szerelvény is.:D:D:D
Az egyetlen probléma, hogy ez még Pesten van és jövő hétvégén megy fel keresztapám. Majd ő hozza haza.:(
Addig majd lehet, hogy DAF-os beszámoló kerül az oldalra.:)

Sam. Joe írta...

ZSÍR!!!

Megjegyzés küldése