Oldalak

2006/11/09

Interstate ’76 Tribute

Az első dolog, ami eszembe jut erről a Mechwarrior 2 grafikus motorra épülő autós játékról: A PC történetének legjobb soundtrackje! Az alternatív 1976-ban játszódó autós akciójátéknak még csak véletlenül sincs Mad Max-es, posztapokaliptikus hangulata. Bár számtalan fegyver jelenik meg, a konfliktus oka az eldurvult olajválság. A történetben felbukkannak iskolabuszok és hamburgersütödék, végig szól a fantasztikus funky. Anno 1997-ben megjelent, teljesen lenyűgözött. Amikor 1999-ben az Activision meghívott Írországba egy fantasztikus kastélyba, hogy hamarosan megjelenő játékairól meséljenek fél Európa újságírói között nekem is, hol érdekelt engem a Mechwarrior 3, vagy a SiN? A folytatás érdekelt, az Interstate ’82 – ami aztán ha bukás tán nem is lett, de nem volt éppen sikeres.

Az Interstate ’76 egyik központi karaktere Taurus, a hatalmas afro hajkoronát viselő figura. Az ő autója Eloise, a játékban 1969-es Jefferson Sovereign, a valóságban pedig Lincoln Continental. Hogy ez utóbbiból milyen évjárat, arról gőzöm sincs, mert 61-től 69-ig tök ugyanúgy nézett ki a kezdetben 7, aztán 7,5, majd 7,6 literes V8-as csataszörny. A Lincoln volt a kor amerikai csúcsluxus járgánya, Lindon B. Johnson is ilyenen járt, de hogy mást ne mondjak, a John F. Kennedy-t is egy ilyenben merényelték meg Dallasban.

A Matchboxnál Areh szerint 1964-ben jelenik meg, természetesen mint Regular Wheel modell. (Nem tudok utánajárni a dolognak, mert az első katalógusom 1965-ből való.) Az viszont bizonyos, hogy egészen 1971-ig marad az MB-31 a sorozatban, vékony Superfast kerekekkel. Be kell lássam, hogy ezek a kerekek idétlenül nagyok a 74 az 1-hez arányú modellhez, de még mindig jobban néz ki, mint a már idézett Areh-nél látható széles Superfast kerekű változat, amihez teljesen új kerékjárati íveket kellett vágni a karosszérián, teljesen tönkrevágva a modellt. Olyan, mint valami őrült pimpelés áldozata. Számomra a vékony Superfast kerekű változat az „igazi”, lévén gyerekként ilyenem volt. Az összes kerékváltozatú Lincoln csomagtartója nyitható, ami azonnal áldozatává szokott válni a gyerekkéznek. Ja igen! Még egy ilyen ronda színű – valami óarany szörnyűség – Matchbox talán nincs is másik!

Ilyen a valódi.



Az Interstate '76 Nitro Riders intrója.

2006/11/07

Matchbox Fiat 1500

A Matchbox cakk-pakk kétszer nyúlt Fiathoz. Egyszer 1965-ben, jelen sorok alanyához, aztán ehhez az Abarth-hoz 1982-ben. Vajh' miért? Érdemes elkukkantani Areh-hez, mert az ő oldalán lévő, azonos színű darabhoz képest az enyémen pont fordítva van a tetőn a csomag. Gondolom ez csak attól függ, hogy éppen hogy esett a kezébe a kis műanyag izé, a Lesney gyárban dolgozó néninek. Az utolsó Regular Wheels évből 1969-ből az 1-75 UK Guide katalógusában már nincs benne, de a nekem – szkennelve – meglévő német katalógusban még ott van. A kezdetekről pedig kénytelen vagyok Areh-nek és a saját katalógusgyűjteményemnek hinni, mert ennek a járgánynak az alvázán sincs keltezés. A korábban tárgyalt Ford Corsair-hez hasonlóan ez is viszonylag apró 64 az 1-hez arányú, kisebb, mint a későbbi MB autók. Szépséges Regular Wheels modell ez is, szinte tökéletes állapotban.

Jól megpakolt a tetőcsomagtartó
Vonóhorog is akad


Így fest a valóságban.

2006/11/04

Matchbox MB-45 Ford Corsair

Ahhoz képest, hogy a Regular Wheels modellek nem érdekelnek olyan nagyon, mostanság egész sokba szerettem bele. Bevallom a Ford Corsair-ről azt sem tudtam, hogy eszik-e vagy isszák. Persze a neten minden fent van. Rákerestem és egy olyan autót találtam, ami leginkább a későbbi – már nekem is ismerős – Ford Taunus-ra emlékeztet. Ami a Matchbox MB-45-öt illeti, az 1-75 Guide még éppen tartalmazza, hiszen a Regular Wheels utolsó évével (1969) indul. Sajnos az enyémről hiányzik a tetőcsomagtartó és a csónak, de ettől még szép modell, festett első fényszórókkal és hűtőráccsal. Az alvázon nincs keltezés, így kénytelenek leszünk elhinni Areh-nek, hogy a bevezetés éve 1965. Érdekes, hogy sokkal kisebb, mint a későbbi MB sorozatú autók, mindössze 71 az 1-hez méretarányú. Így viszont méretben sokkal jobban illeszkedik az 100 az 1-hez közelítő arányú – hé! Ez nem a TT játékvasút méretaránya pont? – Convoy kamionokhoz.

Ford Corsair, 1965-ből. Csak hét évvel idősebb mint én, és mégis mennyivel jobban néz ki!

Ugyanaz szemből. A tetőcsomagtartó és a csónak hiányzik a tetejéről, de gyönyörű a festett fényszóró és hűtőrács az elején.

Ilyen a valóságban.

Engem valamiért a későbbi Taunus-ra emlékeztet. De valószínűleg csak azért, mert ezt ismerem.

2006/11/01

Amikor két hobby találkozik

Tegnap este meglepetés várt, iszonyat gyorsan megérkezett egy csomag, amit csak a hét végére vártam. Benne egy 1939-es Peterbilt kamion modellje, rajta a másik nagy szerelem, a Sinclair felirat. Persze ez a Sinclair nem az a Sinclair. Az amerikai olajcég és gyerekkorom első számítógépének angol előállítója csak névrokonok. De attól még poén! Úgyhogy az új kedvencről szerepeljen itt pár hevenyészet fotó, közel sem a megszokott minőségben.